۳۰ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۰۵

قرعه سخت جودوکاران ایران در ابوظبی/ جدال انتقامی محجوب با قربانوف

قرعه سخت جودوکاران ایران در ابوظبی/ جدال انتقامی محجوب با قربانوف

شش عضو تیم ملی جودو ایران با قرعه‌ای سخت در رقابت‌های جایزه بزرگ ابوظبی مواجه شدند که در مهمترین قرعه جواد محجوب در یک مبارزه انتقامی به مصاف جودوکار ازبکستانی می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این دوره از مسابقات 236 جودوکار از 32 کشور جهان به مدت دو روز به رقابت خواهند پرداخت که از این تعداد 134 جودوکار مرد و 102 جودوکار در بخش بانوان حضور دارند. قرعه کشی این مسابقات ساعاتی قبل برگزار شد و طی آن جودوکاران ایران رقبای خود را شناختند.

بر اساس برنامه اعلام شده فردا جمعه جودوکاران اوزان سبک به میدان می‌روند. در وزن 60- کیلوگرم بهزاد وحدانی در دور نخست به مصاف "باکیتبک" از قرقیزستان می‌رود و در صورت برتری باید با "مدورانوف" از روسیه پیکار کند. این جودوکار روسی نفر پنجم رنکینگ جهانی است که 13 مدال رنگارنگ از جمله دو مدال طلای همین مسابقات در سال‌های قبل را در کارنامه دارد. در این وزن 19 جودوکار به رقابت خواهند پرداخت.

در وزن 66- کیلوگرم 21 جودوکار حضور دارند که وحید حسن زاده در اولین حضور بین المللی خود به مصاف"کیلین لی" از فرانسه خواهد رفت. وی در صورت برتری باید با فرمانوف از ازبکستان نفر نهم رنکینگ جهانی یپکار کند. تیم ملی ایران در وزن 73- کیلوگرم نماینده ای ندارد.

روز شنبه در دومین و آخرین روز این مسابقات تیم ملی کشورمان چهار نماینده دارد. در وزن 81- کیلوگرم تیم ایران دو نماینده دارد که امیر قاسمی نژاد در دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده جودوکاران امارات و ازبکستان پیکار می‌کند. سعید مرادی دیگر جودوکار کشورمان در این وزن همان دور نخست باید با "مائورو انریکه" نفر شصت و پنجم رنکینگ جهانی از برزیل پیکار کند. مرادی در صورت پیروزی "مارسچ" نفر دهم رنکینگ جهانی از آلمان را پیش رو خواهد داشت. در این وزن 21 جودوکار مبارزه خواهند کرد.

محمد جمالی جودوکار وزن 90- کیلوگرم تیم ملی ایران در اولین گام "پرامود کومار" از هند را پیش رو دارد و سپس باید با "گئورگی سلیمان" از روسیه با رنکینگ پنجم جهان پیکار کند. در این وزن 22 جودوکار حضور دارند.

در وزن 100- کیلوگرم جواد محجوب که در رنکینگ ششم جهان است، دور نخست به مصاف "قربانوف" جودوکار ازبکستانی می‌رود. محجوب در رقابتهای جهانی 2013 برزیل دور نخست به این جودوکار ازبکستانی نتیجه را واگذار کرده بود.

فدراسیون جهانی جودو در مجموع به نفرات برتر این مسابقات 150 هزار دلار جایزه پرداخت می‌کند.
 

کد خبر 2179758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha