۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹

گزارش خبرنگار اعزامی مهر؛

سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 آغاز شد

سومین دور مذاکرات ایران و 1+5 با حضور کاترین اشتون و ظریف بدون حضور سایر هیأت های 1+5 از ساعت 11.30 به وقت تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو، مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو به ریاست محمد جواد ظریف و کاترین اشتون ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دقایقی پیش آغاز شد.

نشست صبح دیروز دو طرف از ساعت 9 صبح به وقت ژنو آغاز شده بود و حدود ساعت 12 (14.30 تهران)به منظور ناهار و نماز و همچنین جلسه داخلی اعضای 1+5 با اشتون متوقف شد.

نشست عصر تیم مذاکره کننده ایران و 1+5 از ساعت 14:30 به وقت محلی مجددا آغاز شد و 15:50 دقیقه به پایان رسید.

بر اساس این گزارش قرار است ادامه نشست های ایران و 1+5 در ژنو بین ایران و کاترین اشتون باشد و مذاکرات دو جانبه فعلا صورت نخواهد گرفت. کاترین اشتون به نمایندگی از 6 کشور با ایران مذاکره می کند.

ظریف بعد از مذاکرات با اشتون گفت: بحث خوبی داشتیم، وارد جزییات شدیم، البته تفاوت دیدگاه بین طرفین وجود دارد، گفتگوی دوجانبه را ساعت 2.30 از سر می گیریم.

 سید عباس عراقچی در پایان دور دوم مذاکرات هیئت ایرانی با اشتون در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به ژنو اظهار داشت: مذاکرات ادامه پیدا کرد و فرصتی برای مشورت خانم اشتون با همکارانش دادیم و احتمالا این گفتگو ها ساعت 6 ادامه پیدا میکند.

وی افزود: در این دور وارد مباحث جدی شدیم و روی نقاط اختلافی بحث کردیم.

عراقچی در پاسخ به این سئوال که آیا مذاکرات امشب به نتیجه می رسد یا فردا نیز ادامه خواهد یافت گفت: امشب فکر نمیکنم به نتیجه برسد و در مورد فردا هم نمیتوان قضاوت کرد.

معاون وزیر خارجه در رابطه با احتمال حضور وزیران خارجه 6کشور در زنو خاطر نشان کرد تا وقتی که چشم انداز موفقیت روشن نشود فکر نمیکنم وزرای خارجه حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که این چشم انداز آیا در حال حاضر وجود دارد گفت: فعلا نه!

کد خبر 2179834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha