۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۹

مذاکرات جدی تر و امیدوارکننده تر شد/ ظریف: به غنی سازی در داخل ایران ادامه می دهیم

مذاکرات جدی تر و امیدوارکننده تر شد/ ظریف: به غنی سازی در داخل ایران ادامه می دهیم

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه مذاکرات وارد مرحله جدی شده است گفت:وارد مرحله نگارش برای چند مورد اختلافی که داشتیم شده ایم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به ژنو، محمد جواد ظریف قبل از عزیمت از هتل به سمت مقر سازمان ملل باری صرف ناهار با اعضای 1+5 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مذاکرات دو روز است که وارد مراحل جدی شده و معلوم است که وقتی وارد مراحل جدی می شود بالا و پایین زیاد دارد.

وی افزود: وارد مرحله نگارش متن برای چند مورد اختلافی که داشتیم شده ایم و تا حالا می توان گفت که جای امیدواری هست.

وزیر خارجه ادامه داد: اینکه چقدر می توان پیش رفت هنوز زود است و بستگی دارد به اینکه ها چقدر هیأت ها با آمادگی برای رسیدن به راه حل آمده باشند.

وی افزود: اگر این باشد امکان اینکه به نتیجه برسیم وجود دارد.

ظریف در پاسخ به این سئوال که آیا بحث غنی سازی در مذاکرات پررنگ ترین مسئله است ؟، اظهار داشت: تا زمانی که در همه چیز به توافق نرسیده باشیم قاعده این است که روی هیچ چیز به توافق نرسیده ایم.

وی ادامه داد: خیلی از این موضوعات در مسیر حل شدن است. ما همیشه گفته ایم که غنی سازی ایران قابل مذاکره نیست ما غنی سازی در خاک ایران را ادامه خواهیم داد و این حق ماست که آن را اعمال می کنیم و طرف مقابل باید به ما احترام بگذارد و هیچ راه حلی بدون غنی سازی نخواهد بود لذا من فکر نمی کنم غنی سازی بتواند خارج از هرگونه راه حلی باشد و نخواهد بود.

 

کد خبر 2180104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha