۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

سفیر انگلیس خواستار خودداری آمریکا از تصویب تحریمهای ضد ایرانی شد

سفیر انگلیس خواستار خودداری آمریکا از تصویب تحریمهای ضد ایرانی شد

سفیر انگلیس در آمریکا از کنگره آمریکا خواست تا از اعمال تحریمهای جدید علیه ایران خودداری کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، "پیتر وستماکات" از کنگره آمریکا خواست تا با توجه به در حال انجام بودن مذاکرات هسته ای با ایران و پیشرفت های جدید در آن، از تصویب تحریم های جدید علیه تهران خودداری کند.

این درخواست در حالی مطرح شد که در روزهای گذشته سناتور "هری رید" رئیس دموکرات ها در سنای آمریکا، از آماده شدن پیش نویس تحریم های جدید علیه ایران در کنگره خبر داده بود. این پیش نویس در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای با ایران، در ماه آتی میلادی به تصویب کنگره خواهد رسید.

سفیر انگلیس در آمریکا با انتشار یادداشتی در وب سایت واشنگتن پلیتیکال، خطاب به اعضای کنگره آمریکا گفته است : توافق که هم اکنون در ژنو در حال مذاکره است می تواند به عنوان اولین گام بسیار مهم بوده و به سرعت امنیت ملت های ما را افزابش دهد در نتیجه از لحاظ دیپلماتیک با هفته ای سخت روبرو هستیم.

وستماکات در ادامه می نویسد : بسیاری از شکاف های موجود میان طرفین از بین رفته و کشورها به یکدیگر نزدیک شده اند. شکاف هایی که به جا مانده نیز به طور چشمگیری کمتر شده و تحریم های جدید در شرایط فعلی به مذاکرات در حال انجام ضربه زده و حمایت های بین المللی ار فشار بر ایران را نیز کاهش می دهد.

بر اساس این گزارش، دیپلمات های حاضر در ژنو تایید کرده اند که احتمال رسیدن به توافق بسیار زیاد است و سفر وزیران امور خارجه کشورهای 1+5 به ژنو نیز در همین راستا انجام می شود. 

در صورت به دست آمدن توافق میان ایران و کشورهای 1+5، بخشی از تحریم های موجود علیه ایران لغو می شود .

 

کد خبر 2180444

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha