۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۱

محمود گودرزی:

خصوصی‌سازی مشکل استقلال و پرسپولیس را حل نمی‌کند/ در انتخابات کمیته دخالت نمی‌کنیم

خصوصی‌سازی مشکل استقلال و پرسپولیس را حل نمی‌کند/ در انتخابات کمیته دخالت نمی‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه این وزارتخانه هیچ دخالتی در انتخابات کمیته ملی المپیک نخواهد داشت گفت: ترجیح می دهم سازمان ورزش و از جمله کمیته ملی المپیک توسط متخصصین اداره شود. وی همچنین تاکید کرد که تمایلی به خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ندارد چون فکر می کند انجام این کار مشکلات این دو باشگاه را حل نمی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی در پایان مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید وزارت ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران با ابراز امیدواری از ادامه تعامل سازنده تاکید کرد که همیشه پاسخگو خواهد بود. وی در ادامه به برخی پرسش های خبرنگاران به این شرح پاسخ داد:

انتظار افزایش بودجه نداریم
وزیر ورزش و جوانان در مورد بودجه فعلی این وزارتخانه اظهار داشت: به طور طبیعی کاهش بودجه در کل کشور روی ورزش هم تاثیر خواهد داشت. بر این اساس انتظار افزایش بودجه نداریم. بودجه ای که برای سال 92 ورزش تصویب شده است در اختیارمان قرار خواهد گرفت و حتی شاید کمی هم کمتر؛ اینکه از بودجه مصوب ما چقدر تخصیص داده می شود به منابع مالی بستگی دارد. در کل به نسبت تامین اعتبارات در دولت اعتبارات ورزش هم تامین خواهد شد.

انجام مذاکرات برای کمک مالی
گودرزی با اشاره به آغاز اردوهای تدارکاتی تیم های ملی برای حضور در رویدادهای آتی مانند بازی های آسیایی خاطرنشان کرد: برای آغاز اردوها قول یک سری کمک های مالی داده شده است. البته انجام این سمت ها در حد مذاکراتی است که انجام شده است. در هر صورت از کمک های مالی که به ما می رسد بخشی را برای این بازی ها اختصاص خواهیم داد. من پیگیر موضوع هستم ضمن اینکه آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم در این زمینه قول هایی داده است.

تدوین قانون ساختار وزارت ورزش و جوانان
وی با بیان این که کارگروهی در این وزارتخانه تشکیل شده تا قانون وزارت ورزش و جوانان را به روز و تدوین کند خاطرنشان کرد: قانون ورزش از سال 1350 هیچ تغییری نکرده است. امیدوارم با توجه به تشکیل کارگروه مورد نظر بتوانیم همین امسال کارهای لازم برای قانونمند کردن ساختار وزارت ورزش و جوانان و تدوین قوانین مربوط به آن را انجام داده و آن را جهت قانونی شدن و تصویب نهایی به مجلس بفرستیم. نمایندگان مجلس در این زمینه قول همکاری داده اند.

5 ماه را از دست داده ایم
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برگزاری ورزش های آسیایی 2014 در کره جنوبی و با یادآوری اینکه کاروان ایران در دوره پیشین این بازی ها در جایگاه چهارم قرار گرفت و کره ای ها سوم شدند گفت: امسال کره جنوبی میزبان است و قطعاً به عنوان میزبان امتیازاتی را خواهد داشت. ورزش ایران برای آماده سازی حضور در این بازی ها 5 ماه را از دست داده است و برای جبران آن بارید تلاش وافر داشته باشیم. آقای سجادی در این زمینه کارهای مربوط به سامان بخشی فدراسیون ها را انجام داده است و طی دو هفته آینده تکلیف خیلی از فدراسیون ها مشخص خواهد شد. بدین ترتیب وضعیت چگونگی اداره تیم ها نیز مشخص می شود.

یک پله صعود ایده آل است
گودرزی تاکید کرد: در کل در مورد این که در این دوره از بازی های آسیایی چه جایگاهی کسب کنیم انجام پیش بینی سخت است. نباید افت داشته باشیم و امیدواریم این اتفاق نیافتد و اگر یک پله از رده چهارم بالاتر بیاییم خیلی ایده آل است.

هرگز در انتخابات کمیته دخالت نمی کنیم
وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر در مورد این که رویکرد این وزارتخانه در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک چیست؟ و ترجیح می دهد رئیس این کمیته با چه شاخصه هایی انتخاب شود گفت: در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک نه خودم و نه هیچ یک از مدیران اجرایی نزدیک به من حق دخالت نداریم. هر کس باید در چارچوب قانون عمل کند، انتخابات هم باید اساسنامه برگزار شود.

تلاش برای به کارگیری مدیران متخصص اما نه به صورت غیرقانونی
وی در پاسخ به بخش دوم پرسش خبرنگار مهر تاکید کرد: اینکه چه کسی در کدام پست کمیته ملی المپیک قرار می گیرد فرقی ندارد. ترجیح من این است که ورزش کشور اعم از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها، ادارات کل و ... توسط متخصصین اداره شود، تلاش ما هم این است که متخصصان اداره ورزش را بر عهده بگیرند اما نه به صورت غیرقانونی.

گودرزی افزود: در کل اینکه در مردن کمیته ملی المپیک چه اتفاقی بیافتد در آینده مشخص می شود و اینکه فرآیند قانونی را طی کند. هر کس رئیس این کمیته شود می پذیریم و به نظر مجمع احترام می گذاریم و او را حمایت خواهیم کرد.

مشکل پرسپولیس و استقلال با خصوصی سازی حل نمی شود
وزیر ورزش و جوانان در مورد خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال به یک نکته اشاره کرد و گفت: یکی از دانشجوهای من برای تز دکترای خود موانع خصوصی سازی در فوتبال را انتخاب کرد و اتفاقاً روی این دو باشگاه هم شروع به کار کرد به همین دلیل وقتی وزیر ورزش و جوانان شدم او را از طرف خودم مامور کردم تا در این رابطه با سازمان خصوصی سازی ارتباط بگیرد. در واقع یک کارگروه از طرف من، یک کارگروه از طرف سازمان خصوصی سازی و یک کارگروه هم به نمایندگی از صالحی امیری این بحث را پیگیری می کنند.

وی تصریح کرد: البته من خیلی باور ندارم که با خصوصی شدن مشکل دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حل شود باید بستر این موضوع به لحاظ فرهنگی و اجتماعی فراهم شود. شاید در کل خصوصی سازی خیلی خوب نباشد و حتی شاید این دو تیم را به واسطه خصوصی سازی عجولانه از دست بدهیم در حالی که می خواهیم آنها را قویتر کنیم.

تامین مالی پرسپولیس و استقلال
وزیر ورزش و جوانان در پایان تاکید کرد: استقلال و پرسپولیس دو تیم وابسته به دولت هستند و باید به لحاظ مالی پشتیبانی و تامین شوند این دو تیم بدهی زیادی دارند و باید فکری به حالشان کنیم.

کد خبر 2180686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha