۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود

هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان  برگزار می شود

زنجان - خبرگزاری مهر: دبیر ستاد برگزاری هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان، گفت: هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان با عنوان هوای حرم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی رهروی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: هفته فرهنگی کربلا در استان زنجان از ششم  تا دوازدهم آذر ماه جاری است و در این مدت 50 نفر از خادمین حرم امام حسین(ع) در کربلا به مدت یک هفته در زنجان به فعالیت و عرضه محصولات فرهنگی در حسینیه اعظم خواهند پرداخت.

وی برگزاری نمایشگاه را مهمترین برنامه خادمین حرم امام حسین(ع) عنوان کرد و ادامه داد: در حسینیه اعظم زنجان، محل برگزاری نمایشگاه شبستان حضرت زهرا(س) حسینیه اعظم است و  این نمایشگاه را آماده بازدید تمام اقشار جامعه است.

دبیر هفته فرهنگی امام حسین(ع) در زنجان با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 6 آذرماه در حسینیه اعظم زنجان انجام می‌شود افزود: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که ساعت 20 است  قائم‌مقام تولیت حضرت امام حسین(ع) حضور دارد که به همراه نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به سخنرانی خواهند پرداخت.

رهروی با بیان اینکه خادمین حرم امام حسین(ع) در این نمایشگاه 150 قطعه از عکس های ناب حرم، جنایات صدام و عزاداری شیعیان در کربلا را به نمایش خواهند گذاشت افزود: برنامه های فرهنگی طی هر شب با همکاری خادمین حسینیه اعظم زنجان برگزار می شود.

رهروی  ادامه داد:  روز شنبه مراسم سوگواری و عزاداری انجام می‌شود که ملاعلی پاشاکربلایی از کربلا و حاج مرتضی حیدری از زنجان در این برنامه به مداحی می‌‍‌‌‌‎پردازند. همچنین روز یکشنبه برنامه "شبی با قرآن" برنامه‌ریزی شده که قاریان بین‎المللی از عراق و زنجان همچون میثم تمار از عراق و استاد محمود رنگرز به قرائت قرآن خواهند پرداخت.

دبیر ستاد برگزاری هفته فرهنگی کربلا در حسینیه اعظم زنجان گفت: تا پیش از این، هفته فرهنگی کربلا در ترکیه، لبنان و استان خوزستان ایران برگزار شده و زنجان چهارمین مقصد خادمین حرم امام حسین(ع) در جهان به شمار می آید.

دبیر ستاد برگزاری هفته فرهنگی کربلا با اشاره به اینکه در هفته فرهنگی امام حسین(ع) شروع مباحث از ساعت 9 تا 12 صبح و بعد از ظهر از ساعت 15 تا 19.30 پیش‎‌بینی شده است ادامه داد: طبق قرعه‎کشی در طول این هفته به حدود 100 نفر جایزه سفر عتبات عالیات اهدا شود.

رهروی با بیان اینکه هفته فرهنگی کربلا برای انتقال پیام عاشورا و قیام امام حسین(ع) به اقشار مختلف مردم است افزود: خادمین حسینیه اعظم زنجان نیز در تلاش برای برگزاری هفته فرهنگی حسینیه اعظم زنجان در کربلا هستند.

وی ادامه داد: با برگزاری این هفته فرهنگی، به حتم علاوه بر عایداتی که نصیب خادمین حرم امام حسین(ع) خواهد شد، زنجانیان و خادمین حسینیه اعظم نیز به منافع بسیاری دست خواهند یافت.

کد خبر 2180805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha