۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۱

جهان بین:

امیدواریم در مذاکره هسته ای سربلند بیرون آئیم

امیدواریم در مذاکره هسته ای سربلند بیرون آئیم

قزوین - خبرگزاری مهر: رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای در قزوین گفت: امیدواریم با درایت و تدبیر هیئت ایرانی از مذاکرات هسته ای سربلند بیرون آئیم و از حقوق ملت صیانت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد جهان بین روز شنبه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای انرژی اتمی در محل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) استان اظهارداشت: برپایی نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور گامی در راستای شناسایی توانمندی‌های دانشجویان و تخصص دستاوردهای صنعتی هسته‌ای کشور در استان است.

وی افزود: این نمایشگاه ۲۱ غرفه دارد و دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) بیست و پنجمین دانشگاهی است که نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور را برگزار می کند.

این مسئول تصریح کرد: وجود با‌ برکت شهدای هسته‌ای ایران گواه این ادعاست که ایران اسلامی در پیشرفت‌های هسته ‌ای به موفقیت دست یافته است.

وی با بیان اینکه ما نباید به غرب اعتماد کنیم اظهارداشت: در ﺳﺎل 82 مذاکرات برای اولین بار با سه کشور اروپایی آغاز شد و ایران ﭘﯿﺶ از داﻧﺸﻤﻨﺪان ھﺴﺘﻪ‌ای آﻣﺮﯾﮑﺎ ﺧﻮاﺳﺖ ﺗﺎ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ھﺴﺘﻪ‌ای اﯾﺮان را ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﻨﻨﺪ اﻣﺎ وزارت دﻓﺎع آﻣﺮﯾﮑﺎ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﮐﺮد ﭼﻮن ﻧﻤﯽ ﺧﻮاﺳﺖ ﯾﮕﺎﻧﻪ اھﺮم ﻓﺸﺎرش ﺑﺮ اﯾﺮان در پرونده هسته‌ای از دﺳﺖ ﺑﺮود و این عوامل موجب بی اعتمادی به غرب شد.

جهان بین یادآورشد: در حالی که در سال 82 تنها پنج سانتریفوژ داشتیم امروز به چرخه کامل رسیده ایم و این مهم نشان می دهد اگر ملتی به استعدادهای درونی خود متکی باشد با همه فشارها می تواند موفق شود.

وی بیان کرد: مسیری که در چرخه دستیابی به سوخت هسته ای طی کرده ایم اگر در سایر مسائل از جمله اقتصاد هم پیاده شود می تواند ما را به نتیجه برساند و با اتکاء به جوانان اندیشمند خود قادریم قله های پیشرفت را بخوبی طی کنیم.

جهان بین تصریح کرد: ما برای ادامه زندگی خود نیازمند دیگران نیستیم هر چند بجز اسرائیل دوست داریم با همه دنیا تعامل داشته باشیم اما حاضر نیستیم استقلال خود را زیر سوال ببریم.

وی اظهارامیدواری کرد هیئت ایرانی از مذاکرات هسته ای سربلند خارج شده و از حقوق ملت صیانت شود.

جهان بین برگزاری نشست های تخصصی را از برنامه های جنبی بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در قزوین ذکر کرد.

کد خبر 2180952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha