۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴

محمدی به مهر گفت:

مذاکرات هسته ای صلح طلبی و منطقی بودن ایران را اثبات می کند

مذاکرات هسته ای صلح طلبی و منطقی بودن ایران را اثبات می کند

قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته ای فارغ از هر نتیجه ای که داشته باشد برای نظام اسلامی دستاورد خواهد داشت و صلح طلبی، منطق، تعامل و اهل گفتگو بودن نظام را به جهانیان بیش از گذشته روشن می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، د اود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز شنبه از بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در قزوین بازدید کرد.

محمدی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: نمایشگاه هسته ای قزوین برآیند توانمندی های جوانان ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش دانشمندانی است که موفق شدند چرخه تولید سوخت را برای ما به صورت کامل و بدون اتکاء به خارج تولید کنند که جای افتخار دارد.

وی افزود: بی تردید این دستاورد نتیجه استقامت ملت شریف ایران و رهنمودهای مقام رهبری و حاصل خون شهداست و امروز مفتخریم در مباحث علمی به جایی رسیده ایم که علاوه بر تولید سوخت در استفاده از پرتوها نیز که در رشد تولیدات کشاورزی و صنعتی، غذا، بهداشت، درمان و سلامت مردم نقش مهمی دارند به جایگاه خوبی رسیده ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تولید رادیو داروها هم شاهد هستیم که با همین روندی که از نظر علمی جلو می رویم کارهای خوبی شده و مسیری که باید در سال 1404 به قله علمی منطقه برسیم امروز سرعت بیشتری یافته و با استعدادهای مختلفی که داریم پله های ترقی را با شتاب بیشتری طی می کنیم.

وی یادآورشد: در زمینه دهای علمی و استفاده از اورانیوم به عنوان یک محصول استراتژیک در شرایط مطلوبی هستیم و در حالی که یک کیلوگرم اورانیوم معادل دو هزار و 800 تن سوخت زغال سنگ است قادریم نیاز انرژِی کشور را در آینده با هزینه کمتری تامین کنیم که این دستاورد مایه مباهات است.

محمدی در خصوص تاثیر برپایی نمایشگاه های هسته ای در آشنایی بشیتر جوانان با دستاوردهای هسته ای گفت: به نظر می رسد اینگونه نمایشگاههای تخصصی کمتر برگزار شد ه و مردم فقط با کلیات موضوع آشنا هستند که برپایی آن می تواند مردم و متخصصان را با چرخه کامل تولید سوخت هسته ای و مزایای متعدد آن آشنا کند.

این نماینده اظهارداشت: اگر مردم سدتاوردهای مهم این موفقیت را از نزدیک مشاهده کنند و دستاوردهای آن را لمس کنند در پایداری بر مواضع خود استوارتر و مصمم تر شده و حمایت خود از دانشمندان را بیشتر خواهند کرد.

روند مذاکرات به سود ایران است

محمدی در خصوص روند مذاکرات هسته ای هم گفت: روند مذاکرات همانطور که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند به گونه ای است که ما هر چقدر به تیم غربی بی اعتماد هستیم به تیم ایرانی امیدواریم و اعتماد داریم و معتقدیم فرزندان نظام و انقلاب قطعا با هوشمندی و تجربه گران سنگی که از سه دهه انقلاب کسب کرده اند ضمن صیانت از حقوق مسلم ملت و نظام با استرتژی و راهبردهایی که در مذاکرات در پیش گرفته اند به نتایج قابل قبولی می رسند.

وی اظهارداشت: اصل مذاکرات برای کشور ما دستاورد دارد حتی اگر نتیجه ندهد صلح طلبی، بشر دوستی و اهل تعامل بودن نظام ما را به جهانیان بیش از گذشته ثابت می کند. 

کد خبر 2181058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha