۵ آذر ۱۳۹۲، ۹:۰۲

در گفتگو با مهر مطرح شد:

پایبندی ما به تعهداتمان منوط به پایبندی غرب به تعهداتش است

پایبندی ما به تعهداتمان منوط به پایبندی غرب به تعهداتش است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: توافقنامه صورت گرفته در ژنو برای مدت 6 ماه است، پایبندی ما به تعهداتمان منوط به پایبندی طرف مقابل نسبت به تعهداتی است که در قبال ایران پذیرفته است.

عوض حیدرپور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره ارزیابی اظهارت روز یکشنبه علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در تشریح مفاد فنی تواف صورت گرفته با کشورهای 1+5 گفت: دکتر صالحی بنا به دعوت کمیسون امنیت ملی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور در این جلسه حضور یافته و به توضیح درخصوص آخرین وضعیت سازمان انرژی اتمی و نیز تغییر رویه های لازم برای بهبود روش های سازمانی در زمینه تخصصی، فنی و نیروی انسانی پرداخت.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از نمایندگان در این جلسه درباره تفاهمنامه صورت گرفته بین اعضای تیم مذاکره کننده کشورمان با کشورهای عضو 1+5 سوالاتی را مطرح کردند افزود: آقای صالحی گفت اقدامی که در ژنو انجام گرفت از سوی شورای عالی امنیت ملی و توسط تیم مذاکره کننده بوده است و مسئولیت آن به طور کامل برعهده تیم مذاکره کننده ایرانی خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در تفاهمنامه ای که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو 1+5 صورت گرفته است تمام شرایط مورد نظر جمهوری اسلامی ایران را در بر گرفته شده است و در مجموع این تفاهمنامه به نفع کشور و ملت است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با اشاره به اظهارات رئیس سازمان انرژی اتمی درخصوص مفاد فنی این تفاهمنامه گفت: طبق گفته های آقای صالحی ایرادی در متون این تفاهمنامه از نظر فنی و سازمانی وجود ندارد، البته اشکالاتی وجود دارد که ظرف مدت 6 ماه آینده می توانیم آنها را برطرف کنیم.

حیدرپور درخصوص اینکه اگر در مدت 6 ماه طرف غربی نسبت به توافقات صورت گرفته متعهد نماند جمهوری اسلامی ایران چه رویه ای را پیش خواهد گرفت، افزود: در شرایط فعلی ما گام اول را برداشتیم و در جریان آن به طور کامل عنوان کردیم که در گام آخر چه خواسته های داریم.

وی ادامه داد: این توافقنامه برای مدت 6 ماه به امضا رسیده است، ما متعهد هستیم که در این مدت به تمام تعهدات خود نسبت به طرف مقابل پایبند باشیم که البته این پایبندی به تعهدات منوط به پایبندی طرف مقابل نسبت به تعهداتی است که در قبال ایران پذیرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در صورتی که پرونده هسته ای ما را از شورای امنیت به آژانس بین المللی انرژی هسته ای برنگردانند یا تحریم ها برداشته نشده و تغییرات مورد نظر در مبادلات بانکی ایجاد نشود ما هم می توانیم به تعهدات خود عمل نکنیم.

 

کد خبر 2182491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha