۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۳

هفته شانزدهم لیگ برتر/

آغاز کورس مدعیان برای قهرمانی لیگ سیزدهم/ دایی به کریمی و جلالی رسید

آغاز کورس مدعیان برای قهرمانی لیگ سیزدهم/ دایی به کریمی و جلالی رسید

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: نیم فصل دوم لیگ سیزدهم درحالی با رقابت حساس دو تیم تراکتورسازی با پرسپولیس و فولاد با سپاهان آغاز می‌شود که در این هفته 6 تیم فرصت رسیدن به صدرجدول را دارند. ضمن اینکه رقابت دو تیم مس و راه‌آهن که نبرد قعرنشینان است، هم جذابیت خاص خودش را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت از سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی در روزهای پایانی هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌شود که دیدار تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس مهمترین دیدار این هفته است، در اهواز هم تیم‌های مدعی فولاد و سپاهان برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. همچنین 6 تیم بالای جدول در این هفته شانس رسیدن به صدر را دارند.

در زیر نگاهی گذرا به این دیدارها داریم:
ذوب‌آهن اصفهان - استقلال صنعتی خوزستان
نخستین بازی نیم فصل دوم لیگ، نبرد دو تیم پائین جدولی است. ذوب‌آهنی‌ها پس از هفته نهم که استقلال را در اصفهان شکست دادند، در 5 بازی بعدی 4 شکست و یک تساوی را تجربه کرده‌اند، نتایجی که باعث شد حتی لوکا بوناچیچ در پایان نیم فصل از سمتش استعفا دهد. در این شرایطی ذوبی‌ها تنها به پیروزی در این بازی فکر می‌کنند، آنهم مقابل تیم صنعتی که نیم فصل نخست را با شکست خانگی برابر تراکتور و تساوی در زمین پرسپولیس به پایان رساند. حالا باید دید لوکا می‌تواند مقابل تیم شاگرد پیشین خود، موفق شود یا باز هم باید لیگ را با ناکامی ادامه دهد.

مس کرمان - راه‌آهن سورینت
تیم بدون پیروزی لیگ، در خانه میزبان یکی از 3 تیم قعرنشین لیگ است. مسی‌ها که امیدوارند در نیم فصل دوم به نتایج بهتری دست یافته و از قعرجدول نجات یابند، در این بازی که مسابقه‌ای 6 امتیازی است، میزبان راه‌آهن هستند. شاگردان ابراهیم‌زاده هم که نیم فصل را با یک پیروزی فراموش نشدنی در اصفهان به پایان رساندند، برای رهایی از جمع فانوس بدستان باید در کرمان پیروز شوند. دیدار مس - راه‌آهن یکی از بازی‌هایی است که تساوی در آن به ضرر هر دو تیم خواهد بود.

سایپا البرز - داماش گیلان
قرار گرفتن در رده هفتم، جایگاهی نسبتا خوبی برای شاگردان نارنجی‌پوش انگین فیرات است. سایپایی‌ها در این هفته میزبان داماشی هستند که یک رده از آنها پائین‌تر است اما اختلاف 5 امتیازی بین دو تیم وجود دارد. پیروزی در این بازی، سایپا را حتی به رده‌های بالاتر می‌برد ولی باخت از تیم داماش گیلان که در بحران مدیریتی و مالی قرار دارد، آنها را در همین رده حفظ خواهد کرد.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس
رویارویی تیم‌های اول و سوم جدول از یکسو و تقابل دوباره علی کریمی با علی دایی و پرسپولیس از سوی دیگر. اینها بخشی از اتفاقات مهم دیدار تراکتورسازی با پرسپولیس است. تراکتوری‌ها که در آخرین بازی نیم فصل نخست لیگ، از شکست خانگی برابر استقلال فرار کردند و با از دست دادن 2 امتیاز حساس آن بازی، نتوانستند لیگ را با صدرنشینی به پایان برسانند، حالا امیدوارند با شکست دادن پرسپولیس و ناکامی فولاد برابر سپاهان، نیم فصل دوم را با صدرنشینی آغاز کنند.

پرسپولیس هم که شانس آورد ملوان تنها یک گل از استقلال خورد و صدرجدول همچنان در اختیار این تیم باقی‌ماند، می‌خواهند دست به کار بزرگی زده و با شکست دادن تراکتورسازی در تبریز، نیم فصل دوم را با نتیجه‌ای رویایی آغاز کنند. البته ممکن است این بازی تحت تاثیر دیدار پیشکسوتان پرسپولیس با ستارگان میلان قرار بگیرد اما در این شرایط هم شاگردان دایی امیدوار به موفقیت در این بازی سخت هستند.

اما نکته مهم این مسابقه، تقابل دوباره علی کریمی با علی دایی است. هرچند ممکن است کریمی به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نیابد اما اختلاف این دو همچنان ادامه دارد. البته علی کریمی که همچنان خود را پرسپولیسی‌ می‌داند، دوست ندارد مقابل تیم محبوبش قرار بگیرد اما برد تیم دایی برایش لذت خاصی دارد. محمد نصرتی هم که خیلی دوست داشت برابر پرسپولیس قرار بگیرد در این بازی محروم است اما کریم انصاریفرد یکی از آقای گل‌های لیگ، قصد دارد برابر تیم سابقش بدرخشد تا هم به موفقیت تراکتور کمک کند و هم شانس خود را برای حضور در جام جهانی افزایش دهد.

نفت تهران - فجرسپاسی شیراز
پس از بحث جدایی یحیی گل‌محمدی از نفت تهران، این تیم روزهای بدون حاشیه‌ای را سپری و خود را برای حضور در نیم فصل دوم آماده کرد. نفتی‌‎ها که در نیم فصل نخست عملکرد بسیاری خوبی داشتند و امروز با صدر جدول تنها اختلاف یک امتیازی دارند، امیدوارند در خانه تیم پیرترین مربی لیگ را شکست داده و در هفته‌ای که چهار مدعی با هم روبرو می‌شوند، به جایگاهی بهتر از پنجم برسند. البته فجرسپاسی یکی از دو قعرنشین جدول هم برای جبران ناکامی‌های نیم فصل نخست و درحالیکه ترکیبش دستخوش تغییری نشده، برای موفقیت به ورزشگاه دستگردی، می‌رود. جایی که محمود یاوری از آن و تیم پاس تهران خاطرات بسیاری دارد.

ملوان انزلی بندرانزلی - صبای قم
هت‌تریک پیروزی‌های ملوان در سه هفته پایانی نیم فصل لیگ برتر، هرچند با شکست برابر ملوان در آخرین بازی نیم فصل و دیدار معوقه از هفته دوازدهم به پایان رسید که این تیم بندرانزلی، توانست از جمع قعرنشینان به میانه جدول برسد. در این شرایط ملوانی‌ها خصوصا اسکوچیچ سرمربی این تیم در بازی با صبای قم به فکر یک پیروزی خانگی است تا روزهای بهتری را در نیم فصل دوم تجربه کند. البته صبای قم تنها تیمی بود که در تعطیلات نیم فصل لیگ کادرفنی‌اش تغییر کرد و حالا قصد دارد به همراه صمد مرفاوی که جایگزین محمد مایلی‌کهن شده، نتایج بهتری را در نیم فصل دوم کسب کند. آیا موفقیت‌های صبا با صمد از انزلی شروع می‌شود و یا باید شاهد عملکرد ضعیف این تیم در لیگ بود.

فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان
نبرد دو تیم سوم و ششم جدول که نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا هستند، در اهواز بسیار دیدنی خواهد بود. شاگردان حسین فرکی که در 4 هفته پایانی نیم فصل نخست، تنها 3 امتیاز کسب کرده‌اند، برای جبران دو ناکامی خانگی گذشته و رسیدن به صدرجدول می‌خواهند سپاهان را قربانی کنند. پیروزی در این بازی می‌تواند ضمن جبران باخت در بازی رفت، فولادی‌ها را به صدرجدول نزدیک کند، به همین دلیل مردان فرکی نمی‌خواهند به این راحتی شانس موفقیت را از دست بدهند.

البته سپاهانی‌ها هم شرایط خوبی ندارند. آنها هم پس از پیروزی برابر ذوب‌آهن در دربی اصفهان، در 4 بازی گذشته، 3 تساوی و یک شکست را تجربه کرده‌اند و برای رسیدن به آرامش به فکر موفقیت در اهواز هستند. این تیم زردپوش اصفهانی، این روزها در شایعات تغییرات مدیریتی و بازگشت محمدرضا ساکت قرار دارد، اتفاقی که ممکن است حتی در نتیجه گیری این تیم تاثیر منفی بگذارد. حال باید دید کدام تیم هم‌خانواده فولادی، در یکی از نبردهای بزرگ هفته شانزدهم سربلند زمین بازی را ترک خواهد کرد.

استقلال تهران - گسترش فولاد
پیروزی برابر ملوان در آخرین دیدار نیم فصل نخست، استقلالی‌ها را به نزدیکی صدرجدول رساند اما تفاضل گل مانع از صدرنشینی این تیم شد. استقلالی‌‎ها در هفته‌‎ای که پرسپولیس کار سختی در تبریز برابر تراکتورسازی دارد، امیدوارند با پیروزی بر دیگر تیم تبریزی، راه را برای صدرنشینی خود هموار کنند. البته انتخاب نشدن نکونام به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا هم شاید در روحیه این تیم تاثیر منفی بگذارد اما صدرنشینی بهترین انگیزه برای مردان قلعه‌نویی خواهد بود که در این بازی مهم خانگی تنها برای رسیدن به پیروزی آنهم با تفاضل گل، به میدان بروند، آنهم در شرایطی که از نتایج سایر دیدارها مطلع هستند.

در سوی دیگر میدان تیم گسترش فولاد با هدایت رسول خطیبی، تیمی نیست که به این راحتی‌ها حتی در زمین تیم‌های مدعی همچون استقلال قافیه را ببازد. آنها برای اینکه بیش از این در جدول لیگ سقوط نداشته باشند، با هدف رسیدن به امتیاز به میدان می‌آیند. البته اگر تراکتورسازی موفق به شکست دادن پرسپولیس در زمین خودش بشود، گسترشی‌ها می‌توانند با متوقف کردن استقلال، راه را برای صدرنشینی همشهری خود هموار کنند.

برنامه کامل دیدارهای هفته نخست از دور برگشت (هفته شانزدهم) رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 07/09/92
* ذوب‌آهن اصفهان - استقلال صنعتی خوزستان، ساعت 15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

جمعه - 08/09/92ش
* تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام تبریز
* مس کرمان - راه‌آهن سورینت، ساعت 15، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان
* سایپا البرز - داماش گیلان، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج"
*نفت تهران - فجرسپاسی شیراز، ساعت 15، ورزشگاه دستگردی تهران
* ملوان انزلی - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه تختی انزلی
* فولاد خوزستان - سپاهان اصفهان، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز
* استقلال تهران - گسترش فولاد، ساعت 17:30، ورزشگاه آزادی تهران

جدول آقای گل لیگ برتر:
7 گل: کريم انصاریفرد (تراکتورسازی تبریز)، سجاد شهباززاده (سايپا)، غلامرضا عنايتی (صبای قم) و لوسيانو پريرا (فولاد)

6 گل: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن) و سيدجلال رافخايی (ملوان)

5 گل: ميلاد ميداوودی (صنعتی خوزستان)، محمد غلامی (سپاهان)، مهرداد بايرامی (گسترش فولاد) و رضا نوروزی (نفت تهران)

4 گل: سعید دقیقی، (تراکتورسازی)، فرهاد مجيدی (استقلال)، بختيار رحمانی (فولاد)، سیدمهدی سيدصالحی (پرسپوليس)، جابر انصاری (فجرسپاسی)، امين متوسل‌زاده و مسعود حسن‌زاده (داماش گيلان)

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 پرسپولیس 15 8 4 3 13 6 7+ 27(1-)
2 استقلال تهران 15 8 4 3 20 14 6+ 27(1-)
3 فولادخوزستان 15 8 3 4 22 19 3+ 27
4 تراکتورسازی تبریز 15 7 6 2 22 13 9+ 26(1-)
5 نفت تهران 15 7 5 3 20 14 6+ 26
6 سپاهان اصفهان 15 6 6 3 17 11 6+ 24
7 سایپا البرز 15 6 5 4 12 12 - 23
8 داماش گیلان 15 4 7 4 18 16 2+ 18(1-)
9 ملوان بندرانزلی 15 5 4 5 16 17 1- 18(1-)
10 گسترش فولاد 15 4 5 6 18 19 1- 17
11 صنعتی خوزستان 15 4 5 6 17 21 4- 17
12 صبای قم 15 4 4 7 18 20 2- 16
13 ذوب‌آهن اصفهان 15 3 5 7 13 22 9- 14
14 راه‌آهن سورینت 15 3 4 8 14 18 4- 13
15 فجرسپاسی 15 3 4 8 11 21 10- 13
16 مس کرمان 15 - 9 6 10 18 8- 9

* این جدول، طبق جدول سازمان لیگ تنظیم شده است

 

کد خبر 2183175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha