۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۳

صابري:

طرح‌هاي جنگلداري در 49 هزار هكتار از جنگل‌هاي خراسان شمالي اجرا شد

طرح‌هاي جنگلداري در 49 هزار هكتار از جنگل‌هاي خراسان شمالي اجرا شد

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: از ابتداي تشكيل استان تاكنون طرح‌هاي مديريت منابع جنگلي در سطح 49 هزار هكتار از جنگل‌هاي خراسان شمالي تهيه و اجرا شده است.

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار و 636 هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نيز جنگل است.

به گفته وي از سطح 434 هزار هكتار جنگل موجود در خراسان شمالي، از ابتداي تشكيل استان در سال 83 تاكنون، از محل اعتبارات ملي، طرح هاي مديريت منابع جنگلي در سطح 37 هزار و 900 هكتار تهيه شده است.

صابري با بيان اين كه در مدت مذكور 17 هزار و 810 ميليون ريال اعتبار ملي در بخش جنگل جذب شده است، اظهار كرد: با استفاده از اين اعتبار، علاوه بر تهيه طرح براي 37 هزار هكتار سطح جنگلي، فعاليت هايي چون غني سازي جنگل هاي مخروبه، توسعه جنگل با بذر و نهال و مراقبت و نگهداري در سطح دو هزار و 668 هكتار جنگل انجام شده است.

وي اضافه كرد: همچنين با استفاده از اين اعتبارات گشت و مراقبت ساليانه در سطح 25 هزار هكتار از جنگل هاي خراسان شمالي صورت گرفته است.

صابري در ادامه در مورد اقدامات انجام شده در جنگل هاي استان با استفاده از اعتبارات استاني، عنوان كرد: از ابتداي تشكيل خراسان شمالي تاكنون در مجموع 16 هزار و 819 ميليون ريال اعتبار استاني به اين بخش تخصيص داده شده است، او اضافه كرد: با استفاده از اين اعتبار عمليات توسعه درختكاري و فضاي سبز، مديريت منابع جنگلي و ذخيره گاه ها و زارعت چوب با مشاركت مردم در مجموع در سطح 11 هزار و 100 هكتار انجام شده است.

اين مسئول افزود: همچنين با استفاده از اعتبارات استاني، سالانه در سطح 50 هزار هكتار از جنگل هاي استان قرق و حفاظت صورت گرفته است.

کد خبر 2183872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha