۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۳

فراخوان دوستی مهر برای دعوت از بازیکنان رده سنی جوانان خارج از کشور

فراخوان دوستی مهر برای دعوت از بازیکنان رده سنی جوانان خارج از کشور

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران از بازیکنان ایرانی رده سنی جوانان خارج از کشور که در باشگاه‌های خارجی شاغل هستند خواست تا اطلاعاتشان را به فدراسیون و کمیته جوانان ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دوستی‌مهر درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران به سایت فدراسیون فوتبال گفت: برنامه آماده سازی تیم ملی جوانان برای تحویل به فدراسیون فوتبال تقریبا آماده شده است که طی یکی دو روز آینده به فدراسیون و کمیته جوانان ارائه می‌شود. حدود 30 تا 35 بازی دوستانه خارجی برنامه ریزی شده و اولویت ما برای بازی‌های دوستانه با حریفان آسیای مثل کره جنوبی، چین و ژاپن است.

وی ادامه داد: بازی‌های سال آینده در میانمار برگزار می‌شود و بازی در شرق آسیا و هوای شرجی کار راحتی نیست. شرایط میزبانی شرق آسیایی‌ها باعث می‌شود تا ما کار سخت‌تری داشته باشیم و برای اینکه سهمیه جام جهانی را کسب کنیم باید به خوبی آماده مسابقات شویم. در حال حاضر بازی با تیم‌های خوب آسیای شرقی و ازبکستان در برنامه است اما باید نیم نگاهی هم به تیم‌های غرب آسیا داشته باشیم.

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران تاکید کرد: به عنوان مثال عراق، تیم بسیار خوبی است. در حال حاضر تیم ملی جوانان عراق جزو کاندیداهای بهترین تیم‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2013 است چرا که در جام جهانی جوانان جزو 4 تیم نهایی قرار گرفت. پس از گرفتن سهمیه جهانی، آن وقت باید روی بازی با تیم‌های آفریقایی و اروپایی قدرتمند تمرکز کرد.

دوستی مهر درباره استعدادیابی تیم ملی جوانان هم گفت: بر اساس برنامه از 20 تا 30 آذرماه استعدادیابی را در چهار منطقه کشور انجام می‌دهیم تا بهترین‌ها را به تیم ملی جوانان ببریم. ضمن اینکه با هماهنگی فدراسیون برنامه ریزی کرده‌ایم تا بازیکنان ایرانی خارج از کشور که به رده سنی جوانان می‌خورند را ببینم و از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بازیکنان ایرانی داخل و خارج کشور استفاده کنیم.

وی در پایان درباره فراخوان برای تیم ملی  جوانان برای بازیکنان ایرانی خارج از کشور گفت: از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام می‌کنم که به خاطر شناسایی بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی که متولد اول ژانویه 1995 به بعد برابر با 11 دی 1373 به بعد هستند فراخوان می‌دهیم  و از آنها می‌خواهیم که در هر کجای جهان هستند اطلاعات کامل و رزومه ورزشی شان را به   آدرس ایمیل  international@ffiri.ir  ارسال کنند. ضمنا اولویت با بازیکنانی است که به شکل حرفه‌اي مشغول بازي در باشگاه‌هاي خارجي هستند. این کار نوعی استعدادیابی بازیکنان مستعد ایرانی در اقصی نقاط جهان است و امیدواریم که بتوانیم بازیکنان خوبی را به تیم ملی جوانان تزریق کنیم.

کد خبر 2184324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha