۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۲۳

حجت الاسلام باقری:

منحرفان به دنبال جدایی دین از سیاست هستند

منحرفان به دنبال جدایی دین از سیاست هستند

ورامین - خبرگزاری مهر: پژوهشگر تاریخ اسلام گفت:‌ پس از رحلت پیامبر(ص) و با ایجاد حادثه سقیفه، انحراف تاریخی در دین اسلام ایجاد شد و تاکنون این بدعت ادامه پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین باقری در سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین که به مناسبت شهادت امام سجاد(ع) انجام شد، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) مبعوث شدند تا بشر را در مسیر سعادت و هدایت قرار دهد و با فرهنگ ناب اسلامی آشنا سازند.

این کارشناس مذهبی افزود:‌ پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) امکان نداشت جامعه را بدون رهبر و هدایتگر رها کرد و خداوند به نبی مکرم اسلام(ص) امر فرمود که حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کند.

وی ادامه داد: پس خداوند هدایت بشرِ پس از پیامبر(ص) را  بر عهده امامان معصوم گذاشت و در واقعه غدیر خم، حضرت محمد(ص) وظایف و شرایط امام را معرفی می کنند و در حدیث ثقلین اعلام می دارند که اگر بشر می خواهد هدایت یابد باید به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک جویند.

باقری اضافه کرد: اما پس از رحلت پیامبر(ص) و با به وجود آمدن حادثه سقیفه انحراف تاریخی در دین اسلام ایجاد شد و تاکنون این بدعت ادامه پیدا کرده است؛ از حادثه سقیفه بدین سو سیاست را از دیانت جدا کردند و برای این منظور تببین کردند که امام نباید در کارهای سیاسی دخالت کند.

وی عنوان داشت: در اسلام باید توجه داشت که دیانت ما عین سیاست ماست؛ اسلام در عین حال که با سیاست بازی مخالف است، در جای جای مفاهیم خود توجه به مسائل سیاسی را گنجانده است.

پژوهشگر تاریخ اسلام تأکید کرد: در حادثه عاشورا چندین هزار نامه از مردم کوفه برای دعوت از فرزند امام علی(ع) نوشته شد، اما بدلیل ترس از یزید و ابن زیاد، این مردم امام حسین(ع) را تنها گذاشتند.

این مسئول افزود: امام سجاد(ع) تمام این حوادث را زیر نظر گرفتند و به این نتیجه رسیدند که باید بر روی مردم کار فرهنگی کرد و به جای شمشیر باید با زبان فرهنگ مردم را ارشاد کرد.

وی افزود: از طرفی دیگر ایشان با بیان خطابه های حماسی سعی کردند تا ماهیت پلید حکومت ستمگران و فلسفه قیام عاشورا را تببین کرده و به روشنگری بپردازند.

باقری ادامه داد: همچنین امام چهارم شیعیان در قالب دعا و مناجات سعی کردند فکر مسموم مردم را اصلاح کنند و بسیاری از سخنان سیاسی و فرهنگی خود را در قالب دعا بیان فرمودند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: علاوه بر این، گریه های سیاسی امام سجاد(ع) تا حد بسیاری در توسعه فرهنگ عاشورا مؤثر بود و این امام همام از هر فرصتی برای تببین قیام عاشورا استفاده کردند.

وی عنوان داشت:‌ تلاش های امام سجاد(ع) امروز ثمربخش بوده و اگر در این کشور قیام 15 خرداد رخ می دهد و انقلاب اسلامی به ثمر می رسد به دلیل مجاهدتهای امامان معصوم(ع) است.

باقری تأکید کرد: دشمن سعی دارد تا مردم را از فرهنگ عاشورا دور کرده و همانطور که می خواهد در غدیر انحراف ایجاد کنند.

کد خبر 2185060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha