طلسم 4 ساله در انتشار یک کتاب/ ناشر می‌خواهد برای کتاب عروسک بسازد

طلسم 4 ساله در انتشار یک کتاب/ ناشر می‌خواهد برای کتاب عروسک بسازد

عباس جهانگیریان گفت: کتاب نمایشنامه «های و هوی» از 4 سال پیش زیر چاپ است و قرار است منتشر شود، اما این امر اتفاق نمی‌افتد.

عباس جهانگیریان، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «های و هوی» نام یکی از نمایشنامه‌های عروسکی من برای کودکان است که 4 سال است در دست انتشارات سوره مهر است و قرار است چاپ شود، اما این اتفاق تا این لحظه نیفتاده است. این نمایشنامه درباره کودکی است که خواب و رویای دیگران را می‌خرد. برخی از این رویاها تعبیر شده و موجب اتفاقاتی می‌شوند که ماجرای نمایشنامه را پیش می‌برند. این کودک هم رویاهای انسان‌ها را می‌خرد و هم رویاهای جانوران را.

وی افزود: به تازگی که درباره این کتاب با ناشر صحبت کردم، گفتند قرار است برای آن عروسکی ساخته شود و همراه با عرضه عروسکش، منتشر و توزیع شود. سوره مهر این کتاب را از من خریده است و فروش هم قطعی بوده است. به این دوستان می‌گویم که مبلغ خرید را برمی‌گردانم، شما هم اثرم را به من برگردانید تا آن را به یک ناشر دیگر بدهم، اما اثر را به من پس نمی‌دهند. اگر این کتاب را به ناشر دیگری چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌سپردم، تا امروز به چاپ دوم رسیده بود.

این نویسنده ادامه داد: به من می‌گویند که حقوق این کار متعلق به ماست، اما درک نمی‌کنند که اثر نویسنده مانند فرزندش است.

جهانگیریان گفت: انتشارات مدرسه هم چند کتاب مرا چاپ کرد، ولی بعد از تجدید چاپ، ریالی به من نپرداخت. به مسئولان این انتشارات گفتم حداقل وقتی کتابم تجدید چاپ می‌شود، 10 جلد از آن را به من بدهید تا به دیگران هدیه بدهم که متاسفانه در این زمینه هم با کم‌لطفی روبرو می‌شوم. دید مدیران بیشتر اقتصادی و مادی است تا فرهنگی و معنوی.

مولف «دفترچه مشکل گشا» درباره اثر دیگرش گفت: رمان «سایه هیولا» هم که مشغول نوشتنش بودم، به ششمین مرتبه بازنویسی رسیده است. این رمان که درباره انقراض ببر مازندران است، در منطقه و پارک وحش گلستان می‌گذرد. به همین دلیل 2 سفر تحقیقاتی به استان گلستان داشتم و تغییراتی در داستان لحاظ کردم. در مجموع روند نگارش این رمان، طولانی و سخت شد و در حال حاضر هم مشغول طی کردن ششمین مرتبه بازنویسی آن هستم. این رمان نیز در مجموعه رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 2185347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha