۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۵

سعادت اعلام کرد:

پیگیر اولویت رئیس جمهور در آذربایجان غربی خواهم بود/ دریاچه ارومیه باید احیا شود

پیگیر اولویت رئیس جمهور در آذربایجان غربی خواهم بود/ دریاچه ارومیه باید احیا شود

ارومیه - خبرگزاری مهر: استاندار جدید آذربایجان غربی گفت: اولویت اصلی من در استان پیگیری اجرای اولویت رئیس جمهور، یعنی احیای دریاچه ارومیه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، قربانعلی سعادت دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در خصوص اولویتهای وی در آذربایجان غربی، افزود: اولویت اول من در استان پیگیری اولویت رئیس جمهور یعنی احیای دریاچه ارومیه خواهد بود و سایر موضوعات در ردیفهای بعدی قرار دارند.

وی با بیان ایکه دریاچه ارومیه باید به حالت اولیه به آغوش استان بازگردد، اظهار داشت: انتقال بین حوزه ای آب به دریاچه ارومیه، مدیریت مصرف آب و اشتغال زایی اهم برنامه های اولیه من در آذربایجان غربی خواهد بود.

استاندار جدید اذربایجان غربی با بیان اینکه بر اساس این سه رویکرد پکیجی برای احیای دریاچه ارومیه تدوین و تهیه می شود، ادامه داد: سایر موضوعات و مشکلات استان در برنامه های بعدی پیگیری می شوند.

سعادت ضمن ابراز خوشحالی از اینکه بعد از مدتها برای خدمت گذاری به مردم به شهر خود بازگشته است، اعلام کرد: امیدوارم حضور بنده منشا خدمات پر خیر و برکت برای استان باشد. 

قربانعلی سعادت که متولد روستای قره‌باغ در اطراف ارومیه است، در گذشته نیز به عنوان استاندار خدمت کرده به طوری که این فرد رکورددار کشوری خدمت‌رسانی در سمت استاندار است.

قربانعلی سعادت حدود 15 سال به ترتیب در استان‌های آذربایجان غربی، قم و لرستان از سال 69 تا 84 خدمت کرده است.

وی همچنین در دوره سازندگی و اصلاحات استاندار بود و از سال 60 تا 62 مدیریت جهاد سازندگی آذربایجان غربی را بر عهده داشته است.

سعادت سال 64 به عنوان معاون امور استان‌های وزارت جهاد سازندگی منصوب شد و تا سال 64 در این مسئولیت خدمت کرد.

وی از سال 64 تا میانه‌های سال 69 معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بود و متعاقب این سمت، دوره 15 ساله استانداری را آغاز کرد.

آخرین مسئولیت اجرایی وی چندی پیش و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم با پذیرش مدیرعاملی منطقه آزاد تجاری ماکو آغاز شد و هم اینک در این مسئولیت مشغول به‌کار است.

کاروان استاندار جدید با حضور در باغ رضوان ارومیه به مقام شامخ شهدای گلگون کفن ادای احترام و با آرمانهای این عزیزان سفر کرده و انقلاب و اسلام تجدید میثاق کرد.

بر اساس اعلام مسئولان برگزاری مراسم بعد از ادای احترام به مقام شهدا استاندار جدید به همراه معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در منزل حجت الاسلام والمسلیمن غلامرضا حسنی امام جمعه ارومیه با او دیدار و گفتگو می کنند.

آیین تودیع و معارفه استانداران آذربایجان غربی بر اساس برنامه اعلامی امروز ساعت 14 آغاز می شود.

کد خبر 2185645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha