۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۹:۳۲

رحمانی:

قیمت خوراک پتروشیمی با جمع بندی نظرات مسولان وزارت نفت تعیین می شود

قیمت خوراک پتروشیمی با جمع بندی نظرات مسولان وزارت نفت تعیین می شود

تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قیمت خوراک پتروشیمی هفته آینده در نشست مشترک کارگروه پتروشیمی این و وزات نفت و انجمن صنایع پتروشیمی تعیین می شود که صنعت پتروشیمی آسیب نبیند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی شامگاه شنبه با اعلام این خبر افزود:  تاکنون تصمیمی در مورد قیمت خوراک پتروشیمی ها گرفته نشده است اما این موضوع در نشست مشترک هفته آینده کارگروه پتروشیمی کمیسیون و وزات نفت و انجمن صنایع پتروشیمی مورد بررسی قرار می گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره تخفیف احتمالی قیمت خوارک مایع پتروشیمی ها اظهار داشت: فعلا نمی توان سناریویی برای قیمت خوراک اعلام کرد و قرار است هفته آینده این موضوع در نشست مشترکی که بنده نیز در آن حضور دارم جمع بندی نهایی شود.

رحمانی در ادامه خاطرنشان کرد گفت: قیمت خوراک گاز پتروشیمی های گاز سوز نیز باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد که در این خصوص باید هم پارامترهای حفظ صنعت پتروشیمی به منظور ایجاد رقابت با کشور های همسایه و هم درآمد دولت باید مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم بررسی تمامم جوانب در تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها ادامه داد: با توجه به اینکه کشورهایی چون عربستان که در این حوزه فعالند، داراری برنامه های بلندمدت پتروشیمی بوده و قیمت های آنها برای سال های طولانی ثابت است، باید قیمت خوراک پتروشیمی ایران به گونه ای تعیین شود که توان رقابت با این کشورها را داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: ثبات یکی از شروط اصلی در حوزه اقتصاد و همچنین برابری ارز است و سرمایه گذار با افزایش نوسان زیاد شدارز دیگر انگیزه ای برای حضور ندارد که این شرایط لزوم تعیین قیمت خوراک پتروشیمی ها را بر اساس بررسی های کارشناسی نشان می دهد.

وی گفت: در مجموع مباحث زیادی در حوزه تعیین قیمت خوراک پتروشیمی مطرح است و طبیعتا تصمیمی گرفته می شود که صنعت پتروشیمی آسیب نبیند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر تصمیم گیری که منجر به آسیب دیدن پتروشیمی نشود، تصریح کرد: تاکنون در این جلسات سه جانبه به نتیجه قطعی نرسیده ایم اما در جلسه هفته آینده با نماینده وزارت نفت، انجمن صنایع پتروشیمی و کارگروه پتروشیمی کمیسمیون صنایع و معادن مجلس، قیمت خوراک پتروشیمی ها با جمع بندی مباحث و نظرات کارشناسی تعیین می شود.

کد خبر 2186091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha