34نفر بازداشت و 15 نفر زخمی شدند/

تظاهرات گسترده در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به بی‌خانمان شدن فلسطینیان

تظاهرات گسترده در سرزمینهای اشغالی در اعتراض به بی‌خانمان شدن فلسطینیان

شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات گسترده در اعتراض به برنامه جدید تل آویو برای اخراج 30 هزار نفر از ساکنین صحرای نقب و درگیری معترضان با نیروهای پلیس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هاآرتض، شهرهای بیت المقدس اشغالی و حیفا شب گذشته صحنه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به برنامه اخراج 30 هزار فلسطینی از صحرای نقب بود.

این اعتراضات در برخی مناطق منجر به درگیری میان معترضان و نیروهای پلیس شد که در نتیجه آن 15 نفر از نیروهای پلیس زخمی شده و 34 نفر از معترضان بازداشت شدند.

به نوشته هاآرتض، هزاران نفر از معترضان با تجمع در جنوب حورا، حیفا، بیت المقدس و یوفا نسبت به برنامه های کابینه نتانیاهو برای اخراج 30 هزار نفر از ساکنان قدیمی صحرای نقب، دست به تظاهرات زدند.

از سوی فعالان حقوق بشر، روز شنبه به عنوان روز بین المللی دفاع از ساکنان نقب نامگذاری شده و قرار بود علاوه بر سرزمین های اشغالی، در چند کشور دیگر در اعتراض به این تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی تظاهرات برگزار شود.

در همین رابطه روز گذشته روزنامه گاردین نامه ای را با امضای 50 نفر از فعالان سرشناس این کشور منتشر کرد که در این نامه به سیاست های تل آویو اعتراض شده بود.

بر اساس اخبار موجود، رژیم صهیونیستی قصد تخریب بیش از 30 روستا در صحرای نقب و انتقال اجباری ساکنان این روستاها به مناطق دیگر را دارد که این امر با اعتراض نهادهای مختلف حقوق بشری روبرو شده است.

 

کد خبر 2186110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha