بشار الجعفری هشدار داد:

طرح غرب برای تضعیف ارتش در سوریه، عراق و مصر/ در 15 دقیقه پایانی بحران سوریه قرار داریم

طرح غرب برای تضعیف ارتش در سوریه، عراق و مصر/ در 15 دقیقه پایانی بحران سوریه قرار داریم

نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی تاکید کرد: پس از نمایان شدن بسیاری از واقیعتها درباره حضور گروههای تروریستی وابسته به خارج در سوریه ، ما در 15 دقیقه پایانی این بحران سیاسی و نظامی قرار گرفته ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، "بشار الجعفری" در گفتگو با شبکه لبنانی NBN اظهار داشت: کنفرانس ژنو 2 بر اساس توافقات نشست قبلی در ژنو که بر لزوم توقف خشونتها در سوریه و حل سیاسی بحران تاکید داشت برگزار می شود، بر این اساس طرفهایی که برای تداوم خشونتها تلاش می کنند در واقع خواهان شکست کنفرانس ژنو 2 هستند.

وی افزود: ادامه اعزام تروریست و تسلیحات توسط عربستان ، قطر و ترکیه به سوریه با مشارکت این کشورها در کنفرانسی که گفتگو را مبنا قرارداده، در تضاد است و این کشورها باید حمایت از تروریسم را متوقف کنند.

الجعفری تاکید کرد: کسانی که پیش شرط تعیین می کنند خواهان برگزاری کنفرانس ژنو 2 نیستند، بلکه خواستار ادامه خونریزیها در سوریه و سرنگونی نظام آن هستند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر جدیت دولت سوریه در موضوع گفتگوهای سیاسی، افزود: پس از افشا و نمایان شدن بسیاری از حقایق در سوریه به ویژه در موضوع تروریسم خارجی (وابسته به خارج) در 15 دقیقه پایانی بحران سیاسی و نظامی قرار داریم.

وی با اشاره به ارسال 259 نامه از سوی دولت سوریه به سازمان ملل درباره تروریسم در سوریه، افزود: بحران سوریه واقعیت ائتلاف سعودی - اسرائیلی و ائتلاف قطری - اسرائیلی را که هیچ ابایی از تضعیف و بحران سازی در سوریه ندارند، فاش کرد. همچنین این بحران واقعیت مواضع منافقانه اتحادیه اروپا و سستی ساختار سیاسی جهان عرب که اتحادیه عرب را به اسب تروایی برای تحت فشار قرار دادن کشورهای عربی تبدیل کرده است، نمایان کرد.

الجعفری در ادامه افزود: طرحی حساب  شده از سوی کشورهای غربی برای تضعیف ارتشهای مصر، سوریه و عراق وجود داشت تا در نتیجه آن هیج کشوری عربی وجود نداشته باشد که بتواند نقش منطقه ای خود را ایفا کند.

کد خبر 2186215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha