۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۰

صابري:

متصرفان از دو هزار هكتار اراضي منابع طبيعي خراسان شمالي خلع يد شدند

متصرفان از دو هزار هكتار اراضي منابع طبيعي خراسان شمالي خلع يد شدند

بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي گفت: از ابتداي تشكيل استان تاكنون متصرفان از بيش از دو هزار هكتار از اراضي طبيعي استان خلع يد شده‌اند.

موسي صابري در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان كرد: از ابتداي تشكيل استان خراسان شمالي در سال 83 تاكنون سه هزار و 235 پرونده تخريب و تصرف اراضي منابع طبيعي در استان به مساحت شش هزار و 191 هكتار تشكيل شده است.

وي اظهار داشت: از اين تعداد پرونده تاكنون براي هزار و 274 فقره احكام قضايي نهايي صادر شده و در اين راستا نيز متصرفان از دو هزار و 489 هكتار از اراضي طبيعي استان خلع يد شده اند.

صابري اضافه كرد: ساير پرونده هاي موجود در اين زمينه نيز اكنون در حال بررسي در محاكم قضايي ذي صلاح هستند و احكام نهايي آنها به مرور صادر مي شود.

به گفته وي تخریب و تصرف اراضي طبيعي يكي از مهمترين مشكلات منابع طبيعي خراسان شمالي به شمار مي‌رود، صابري اضافه كرد: سودجويان به علت افزایش قیمت زمین و حاصلخیز بودن اراضی ملی اين تخلف را مرتكب مي شوند.

مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري خراسان شمالي در ادامه در مورد ساير فعاليت‌هاي يگان حفاظت اين اداره كل عنوان كرد: از ابتداي تشكيل استان تاكنون 181 فقره آتش سوزي در مساحت دو هزار و 191 هكتار از اراضي طبيعي خراسان شمالي با تلاش ماموران يگان حفاظت اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري استان و ديگر عوامل خاموش شده است.

به گفته صابري 12 فقره از اين آتش‌سوزي‌ها به مساحت 319 هكتار در اراضي تحت مديريت حفاظت محيط زيست بوده كه با همكاري يگان حفاظت منابع طبيعي خراسان شمالي اطفا شده است.

او اظهار كرد: همچنين از ابتداي تشكيل استان تاكنون 117 كيلومتر كمربند حفاظتي در مرز بين اراضي ملي و منابع طبيعي با مستثنيات اجرا شده كه در اين راستا 26 كيلومتر با اجراي كانال و 91 كيلومتر هم با استفاده از بلوك‌هاي سيماني نشانه گذاري شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است كه از اين وسعت یک میلیون و 414 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار و 636 هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار نيز جنگل است.

کد خبر 2186248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha