۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

قاسمی:

برگزاری مانور زلزله سطح آمادگی دانش آموزان را افزایش داده است

برگزاری مانور زلزله سطح آمادگی دانش آموزان را افزایش داده است

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: برگزاری مانورهای زلزله و ایمنی و شرکت در کلاس های آموزشی زمینه هوشیاری و ارتقاء سطح آمادگی دانش آموزان برای کاهش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سالار قاسمی در هنگام اجرای مانور زلزله و ایمنی در دبیرستان شاهد کوثر گفت: این مانور با همکاری ارگانهای مختلف برگزار شده و زمینه افزایش فرهنگ ایمنی در مدارس را بالا برده است.

وی افزود: ایمنی و مقاوم سازی دانش آموزان، ایجاد واکنش سریع، برانگیختن حس کنجکاوی دانش آموزان در برابر پدیده های طبیعی و کاهش آسیب های ناشی از زلزله از مهمترین اهداف برگزاری این مانور است.

قاسمی بیان کرد: دانش آموزان باید ضمن حفظ خونسردی در مواقع بروز حوادث طبیعی بویژه زلزله لازم است تا با استفاده از آموخته های خود و حفظ خونسردی زمینه حفظ جان و سلامت خود را فراهم کنند که این مانورها تمرین خوبی در این کار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از دانش آموزان استان خواست از زلزله درس بگیرند و با جدیت در علم آموزی خود را برای اداره آینده کشور آماده کند.

مانور زلزله و ایمنی امروز یکشنبه در مدارس شاهد کوثر و خاتم الانبیاء قزوین با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

 درویشی: 120 هزار دانش آموز قزوین آموزش های امداد را گذراندند

حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین هم در این مانور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: تاکنون 120 هزار دانش آموز استان تحت پوشش آموزش های امداد و نجات قرار گرفته اند.

وی افزود: امسال هم این آموزش ها در قالب طرح "دادرس" ادامه خواهد یافت و دانش آموزان حضور در شرایط خاص را آموزش می بینند و شرکت در مانورها یکی از فعالیتهای عملی در این حوزه است.

درویشی یادآور شد: استان قزوین در زمینه کیفیت برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله در سال گذشته توانست رتبه اول کشوری را کسب کند که این موفقیت بیانگر جدیت و تلاش همکاران در برگزاری این فعالیتهای آموزشی است.

درویشی تصریح کرد: در استان قزوین 24 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر عضو هستند و با اقدامات خیرخواهانه و داوطلبانه در خدمت مردم استان است.

کد خبر 2186357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha