۱۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۳۹

مانور زلزله در مدارس کشور برگزار شد/ توزیع 25 هزار جلد کتاب آموزشی

مانور زلزله در مدارس کشور برگزار شد/ توزیع 25 هزار جلد کتاب آموزشی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور در پانزدهمین مانور سراسری زلزله و امینی از اجرای طرح ملی دادرس در ۱۲ هزار مدرسه در سال جاری خبر داد و گفت: بر این اساس، دو میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر وحید قبادی دانا در حاشیه این مانور گفت: طرح ملی دادرس از سال گذشته آغاز شده و در قالب تیم های ۱۴ نفره، مهارت های امدادی لازم به دانش آموزان آموزش داده می شود تا در هنگام بروز حوادث و بلایا بهترین واکنش را داشته باشند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: دو هزار و ۶۵۶ مدرسه در سال گذشته تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار داشتند و بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز آموزش های لازم را فراگرفته اند که این رقم در سال جاری به ۱۲ هزار مدرسه و دو میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز افزایش می یابد.

چاپ و توزیع ۲۵ هزار جلد کتاب آموزشی بین دانش آموزان

رئیس سازمان جوانان هلال احمر توزیع شش هزار جلد کتاب در سال گذشته را از جمله برنامه های آموزشی سازمان جوانان در طرح ملی دادرس عنوان کرد و گفت: امسال ۲۵ هزار جلد کتاب آموزشی چاپ و بین جامعه هدف این طرح توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته سه میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال برای اجرای طرح ملی دادرس هزینه شد که پیش بینی می شود این رقم در سال جاری به ۱۱ میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با اشاره به اجرای پانزدهمین مانور سراسری زلزله و امینی در مدارس گفت: این مانور تلنگری برای حساس سازی دانش آموزان و مسئولان در هنگام وقوع حوادث و بلایا است.

لزوم آمادگی مستمر دانش آموزان در حوادث و بلایا

رئیس سازمان جوانان هلال احمر بر آمادگی مستمر دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید همیشه برای مقابله با حوادث و بلایا آماده باشیم و برنامه ریزی کنیم تا در هنگام وقوع حوادث غافل گیر نشویم تا بتوانیم بهترین برخورد را در شرایط سخت از خود نشان دهیم.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی در برابر مخاطرات طبیعی مانند زمین لرزه، افزایش ایمنی، کاهش تلفات و خسارات ناشی از حوادث و بلایا، ارتقا فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع در برابر زلزله و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد نحوه مقابله با حوادث و کاهش خسارات آن عنوان کرد.

مراسم نمادین اجرای پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس به مناسبت روز جهانی مقابله با بلایای طبیعی با حضور مسئولانی از پژوهشگاه زلزله شناسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، وزارت آموزش و پرورش‏، جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اورژانس در دبیرستان دخترانه آرمیتا مصلی نژاد شهرری برگزار شد.

پخش آژیر از رادیو سراسری، انجام عملیات پناهگیری، انجام عملیات خروج اضطراری توسط دانش آموزان و معلمان، شروع عملیات تخلیه ساختمان توسط گروه های تجسس و امداد و نجات و انتقال مجروحین به حیاط مدرسه، شروع عملیات اطفاء حریق، شروع عملیات برپایی بیمارستان صحرایی و ورود ماشین های امدادی و انتقال مصدومین به مراکز درمانی از جمله تمرین های صورت گرفته در پانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس بود.

کد خبر 2186636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha