تحولات تایلند/

هشدار آمریکا و فرانسه درباره سفر به تایلند/ نخست وزیر برای استعفا اعلام آمادگی کرد

هشدار آمریکا و فرانسه درباره سفر به تایلند/ نخست وزیر برای استعفا اعلام آمادگی کرد

هشدار آمریکا و فرانسه به شهروندان خود درباره سفر به تایلند، تاکید سازمان ملل بر حل اختلافات از طریق گفتگوهای فراگیر و آمادگی نخست وزیر برای استعفا از جمله رویدادهای اخیر تایلند به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانکوک پست، با افزایش ناآرامی ها در تایلند، 34 کشور جهان از جمله چین، آمریکا، فرانسه، استرالیا و ژاپن به شهروندان خود درباره سفر به این کشور هشدار دادند.

بر اساس آمارهای رسمی وزارت بهداشت تایلند از زمان آغاز درگیریها از نه روز گذشته تاکنون دست کم سه نفر کشته و 127 فرد دیگر زخمی شدند.

معاون نخست وزیر تایلند همچنین اعلام کرد که دولت خواهان حل تنش ها در کشور از طریق گفتگو است.

خبر دیگر اینکه بان کی مون دبیر کل سازمان با هشدار درباره تنش های سیاسی و نا آرامی ها در تایلند خواستار حل اختلافات دولت و معترضان از طریق گفتگوهای فراگیر شد.

رسانه ها همچنین گزارش دادند که پلیس تایلند از ماشین آب پاش، گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی علیه معترضانی استفاده کرد که قصد ورود به دفتر نخست وزیری و دیگر ساختمانهای دولتی را در بانکوک داشتند.

بانکوک پست همچنین در گزارشی اعلام کرد که نخست وزیر تایلند در یک گفتگوی تلویزیونی اعلام کرد حاضر به استعفا طبق قانون اساسی و بدون هیچ پیش شرطی به خاطر حفظ صلح در کشور است.

وی با اشاره به اینکه دولت حاضر به انحلال مجلس و گفتگو با معترضان است، در عین حال بازگرداندن حکومت به شورای مردمی مورد نظر معترضان را در تضاد با قانون اساسی تایلند خواند.

اظهارات نخست وزیر تایلند پس از آن مطرح شد که رهبر معترضان ضرب الاجل دو روزه ای را به یینگلاک شیناواترا برای استعفا داد. معترضان بر این باورند طرح پیشنهاد عفو سیاسی منجر به بازگشت تاکسین شیناوترا نخست وزیر سابق و برادر نخست وزیر کنونی به قدرت می شود. تاکسین شیناوترا که در سال 2006 در یک کودتا برکنار شد و هم اکنون در یک تبعید خودخواسته در خارج از کشور زندگی می‌ کند، اتهامات خود را درباره فساد مالی، سیاسی خوانده و آن را محکوم کرده است.

کد خبر 2187326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha