۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۳

حزب سوسیال مسیحی آلمان صاحب سه وزراتخانه می شود

حزب سوسیال مسیحی آلمان صاحب سه وزراتخانه می شود

در صورت قطعی شدن توافق احزاب پیروز انتخابات پارلمانی آلمان حزب سوسیال مسیحی (CSU) صاحب سه وزارتخانه در دولت جدید خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه راین پفالتز، مقامات حزب سوسیال مسیحی به دنبال سه وزارتخانه در دولت ائتلافی جدید آلمان هستند. "هورست زهوفر" ربر CSU این مطلب را در نشستی با مقامات و حامیان مالی این حزب اعلام کرد است.

این که این حزب کدامیک از وزارتخانه ها را به دست خواهد آورد هنوز مشخص نشده است. در انتخابات پارلمانی آلمان در ماه سپتامبر دو حزب دمکرات مسیحی (CDU) و سوسیال دمکرات (SPD) بیشترین کرسی ها را کسب کرده اند و طی ماههای اخیر در حال مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی هستند.در فرهنگ سیاسی آلمان زمانی که دو حزب دمکرات مسیحی و سوسیال دمکرات ائتلاف می کنند، از «ائتلاف بزرگ» سخن به میان می آید، اتفاقی که تنها چند بار طی نیم قرن اخیر رخ داده است.

گفتنی است در این دوره از انتخابات پارلمانی حزب دموکرات آزاد (FDP) در راهیابی به پارلمان آلمان (بوندستاگ) بود. این حزب تنها با 4.8 درصد آرا نتوانست شرایط لازم برای این کار را که کسب 5 درصد آرا است، احراز کند. به این ترتیب مرکل همپیمان اصلی خود برای تشکیل دولت را از دست داد و این بار ناچار است برای ادامه زمامداری با یکی از احزاب سبزها و یا سوسیال دموکرات ائتلاف کند.

کد خبر 2187486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha