۱۱ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۴

ميرجليلي خبر داد:

طرح "کاربینی" براي نخستين بار در كشور در يزد اجرايي شد

طرح "کاربینی" براي نخستين بار در كشور در يزد اجرايي شد

يزد - خبرگزاري مهر: معاون آموزشي پژوهشي دانشگاه امام جواد (ع) يزد از اجراي طرح كاربيني براي نخستين بار در كشور در استان يزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غضنفر ميرجليلي، عصر دوشنبه در بازديد از نحوه اجراي طرح كاربيني در يكي از واحدهاي صنعتي يزد اظهار داشت: در راستای اجرایی شدن مصوبات همایش ملی "تعامل صنعت و دانشگاه"، اجرای طرح کاربینی برای اولین بار در یزد آغاز شد.

وي خاطرنشان كرد: بر اساس این طرح، دانشجویان طی چند ماه کار بینی يا همان مشاهده فرایند کار، وارد مرحله کارآموزی و سپس کارورزی می شوند و در نهایت پروژه درسی خود را در یکی از مراکز صنعتی در قالب تفاهم نامه خواهند گذراند.

ميرجليلي خاطرنشان كرد: الگوی این  طرح، سیستم آموزش در پزشکی است که انترنها در بخشهای بیمارستانی حضور پیدا می کنند.

طرح كاربيني در قالب تفاهمنامه اتاق بازرگاني و دانشگاه امام جواد يزد اجرايي شد

وي بيان كرد: در راستای اجرای این طرح، دانشگاه امام جواد(ع) در قالب تفاهم نامه با  اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد، اولین گروه دانشجویان رشته مهندسی صنایع این دانشگاه را برای بازدید از کارخانه سیم و کابل ستاره یزد اعزام كرده است.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه امام جواد (ع) و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان يزد عنوان كرد: طرح "کاربینی" که مبتکر آن اتاق بازرگانی یزد بوده است، مراحل آزمایشی خود را طی می کند و برخی دانشگاه های مستقر در استان به عنوان مجریان طرح پیشقدم شده اند.

وي تصريح كرد: دانشگاه امام جواد (ع) يزد نيز یکی از این دانشگاه هاست و اين طرح را براي نخستين بار به مرحله اجرا درآورد است.

طرح كاربيني براي اجرا در كل كشور آماده مي شود

ميرجليلي ضمن ابراز خرسندی از اجرایی شدن این طرح ابراز امیدواری کرد: با حمایت دولت و همراهی حدود سه هزار واحد صنعتی استان و دانشگاه هاي استان يزد، نقاط قوت و ضعف این طرح بررسی و برای اجرا در کل کشور آماده شود.

معاون آموزشي پژوهشي دانشگاه امام جواد (ع) يزد همچنين با اشاره به جمعیت بالای بیکاران با سطوح تحصیلی بالا در اين استان و ساير نقاط كشور اظهار داشت: اگر سیستم آموزشی دانشگاه ها با فضای کسب و کار پیوند مناسبی را برقرار کند، اساتید و دانشجویان مشکلات و فرصت های بازار کار را درک خواهند كرد و آموزشهای خود را با نیازهای بازار هماهنگ خواهند کرد.

هماهنگي دانشگاه و فضاي كسب و كار، موفقيت براي جويندگان كار را رقم خواهد زد

وي تصريح كرد: اين هماهنگي در نهايت با تقویت مهارتهای عملی، منجر به كسب موفقيت جويندگان كار در بازار کار خواهد شد.

ميرجليلي يادآور شد: الگوی این  طرح، الگوی سیستم آموزش پزشکی است که انترنها در بخشهای بیمارستانی حضور پیدا می کنند.

معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه امام جواد(ع) اظهار امیدواری کرد: اساتید در کنار دانشجویان وارد صحنه کار شوند و به غنای صنعت و غنای آموزشی خود بیفزایند.

میرجلیلی اظهار داشت: علاوه بر دانشگاه امام جواد (ع) يزد، دانشجویان رشته نساجی دانشگاه یزد و رشته پلیمر دانشگاه آزاد یزد نیز به این طرح پیوسته اند که امید است با حمایت سایر گروه های آموزشی، این طرح به عنوان طرحی موفق برای اجرا در سراسر ایران عرضه شود.

اين طرح هم اكنون در كارخانه سيم و كابل ستاره يزد در حال اجراست.

کد خبر 2187537

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha