۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۲۵

پرويزي:

فرمانداران وظيفه نظارتي و مديريتي خود را فداي كار اجرايي نكنند

فرمانداران وظيفه نظارتي و مديريتي خود را فداي كار اجرايي نكنند

بجنورد- خبرگزاري مهر: استاندار خراسان شمالي گفت: فرمانداران و مديران ارشد استان و شهرستان ها نبايد نقش مديريتي، نظارتي و هماهنگي خود را فداي كار اجرايي كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سيدعلي اكبر پرويزي صبح سه شنبه در مراسم توديع و معارفه فرماندار شهرستان بجنورد، با انتقاد تلويحي از ورود فرمانداران به حوزه هاي جزء اجرايي عنوان كرد: نگاه دولت تدبير و اميد ورود مديران ارشد استان ها و فرمانداران شهرستان ها به امور اجرايي جزئي نيست، او اظهار كرد: فرماندار هر شهرستان بايد به معناي واقعي فرماندار باشد نه آن كه در نقش مجري و تداركاتچي ظاهر شود.

نماينده عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي اضافه كرد: فرماندار بايد چند مشكل شاخص شهرستان را شناسايي و براي رفع آن برنامه‌ريزي و هماهنگي كند، به گفته وي در اين زمينه لازم نيست خود فرماندار وارد حوزه اجرا شود بلكه مي‌بايست دستگاه‌هاي اجرايي شهرستان امور را انجام داده و فرماندار نقش نظارتي و مديريتي داشته باشد.

پرويزي گفت: در دولت گذشته فرمانداران و مديران ارشد خود را درگير كارهاي اجرايي جزء مي كردند اما دولت تدبير و اميد به طور كلي اين رويه را قبول ندارد، او افزود: قرار نيست استاندار و فرماندار تمام وقت خود را در جلسات و نشست‌ها بگذرانند، به گفته پرويزي فرمانداران و مديران ارشد استان مجري نيستند آنها بايد كار نظارتي و هماهنگي انجام دهند.

او عنوان كرد: اين هماهنگي و مديريت بايد به گونه اي باشد كه دستگاه ها خود وظايف مربوط را انجام دهند نه آن كه فرماندار و يا استاندار وارد ميدان اجرايي شوند.

محدوديت هاي قانوني انتخاب مديران جديد را مشكل كرده است

استاندار خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به تغييرات مديريتي در سطح استان اشاره كرد و گفت: بومي گزيني در انتخاب مديران رويه كار است.

سيدعلي اكبر پرويزي اضافه كرد: البته بومي گزيني به هر قيمتي درست نيست و اگر در بين نيروهاي بومي با توجه به محدوديت‌هاي قانوني، فردي توانمند براي بخشي موجود نباشد ناگذير از نيروهاي غيربومي استفاده مي شود.

به گفته وي محدوديت قانوني استفاده از نيروهاي خارج از كادر وزارت كشور در مسئوليت‌هاي استانداري و فرمانداري سبب شده تا انتخاب و انتصاب مديران جديد با تاخير و مشكل انجام شود.

پرويزي اظهار كرد: البته اين مسئله سبب شده تا نيروهاي جديد براي مديريت امور انتخاب شوند و براي آينده كادرسازي مناسبي صورت گيرد.

او يادآور شد: در طول عمر 9 ساله خراسان شمالي استانداران سابق اين استان 23 مديركل، هشت معاون استانداري، هشت فرماندار و ده‌ها نيروي ديگر را از خارج كادر وزارت كشور انتخاب كرده اند اما در اين دوره با محدوديت قانوني اعمال شده، كار انتخاب مديران جديد سخت تر شده است.

پرويزي اظهار كرد: با اين حال اكنون مديران بخش‌هاي مختلف انتخاب شده و روال اداري اين انتصابات به زودي به اتمام مي‌رسد، به گفته وي ظرف 10 يا 20 روز آينده انتصابات در حوزه استانداري به اتمام مي‌رسد و تكليف ساير دستگاه ها هم به مرور مشخص مي شود.

دستگاه هاي خراسان شمالي 200 ميليارد تومان به پيمانكاران بدهكارند

نماينده عالي دولت در خراسان شمالي در بخش ديگري از سخنان خود به مشكلات بودجه اي استان اشاره كرد و گفت: پارسال تنها 18 درصد از بودجه استان جذب شد و از اين نظر امور پيمانكاري دستگاه هاي خراسان شمالي در وضعيتي اسف بار قرار دارند.

پرويزي اظهار كرد: امسال هم تاكنون 12.5 درصد از بودجه خراسان شمالي تخصيص يافته و اين مسئله اجراي بسياري از امور را با مشكل روبرو كرده است.

به گفته وي با اصلاحيه بودجه شايد امسال تخصيص بودجه در خراسان شمالي به دو برابر سال پيش يعني حدود 30 درصد افزايش يابد اما با اين وجود اين افزايش بودجه نمي تواند مشكلي از كارهاي عمراني نيمه تمام استان را رفع كند چرا كه ديون پيمانكاران بسيار زياد است.

استاندار خراسان شمالي گفت: اكنون پيمانكاران از دستگاه هاي مختلف خراسان شمالي بيش از 200 ميليارد تومان طلب دارند.

او اظهار كرد: اگر شرايط كشور بهبود نيابد اين مشكلات براي سال آينده بيشتر هم مي شود اما اميد مي رود با اقدامات مناسبي كه دولت تدبير و اميد در حوزه سياست خارجي و مسائل داخلي كشور آغاز كرده؛ اوضاع موجود بهبود يابد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پايان اين مراسم از زحمات سيدمحمد پاكمهر، فرماندار سابق شهرستان بجنورد قدرداني و محمود ثميني به عنوان فرماندار جديد اين شهرستان معرفي شد.

کد خبر 2187975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha