۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۹

تودیع و معارفه مدیران کانون پرورشی ـ2؛

کانون، خلأهای تعلیم و تربیت را پر می‌کند/ تقدیر وزیر آموزش و پرورش از فیلم بچه‌های آسمان

کانون، خلأهای تعلیم و تربیت را پر می‌کند/ تقدیر وزیر آموزش و پرورش از فیلم بچه‌های آسمان

وزیر آموزش و پرورش در مراسم تودیع و معارفه مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به این که سازمان آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان متعلق به یکدیگرند، گفت:‌ کانون باید پاتوق اهالی فرهنگ و فن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تودیع سیدصادق رضایی و معارفه علیرضا حاجیان‌زاده، مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پیش از ظهر امروز سه‌شنبه 12 آذر با حضور علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، سیدصادق رضایی و علیرضا حاجیان‌زاده، مدیران عامل سابق و کنونی و اعضای سابق کانون پرورش فکری در سالن سینما تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان برگزار شد.

کانون به عنوان یک نهاد زیربنایی و مبنایی مورد توجه بزرگان کشور و در راس آن‌ها مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است. کانون می‌تواند به عنوان نهاد و مرجعی که جریان فکری و توانمندی‌های دانش‌آموزان را هدایت می‌کند، مطرح باشد. آموزش و پرورش به عنوان دستگاهی که آیندگان این کشور را ترییت می‌کند، به شدت به فعالیت‌های کانون نیازمند است.

وی افزود: کانون می‌تواند به عنوان جریانی که روش مستقیم تربیت را به روش غیرمستقیم تبدیل می‌کند، فعالیت داشته باشد. اساتید فن معتقدند در تعلیم و تربیت، روش‌های غیرمستقیم کارسازتر است. اگر تربیت را برمبنای رفتار مطلوب پایداری در متربی تعریف کنیم، آن‌جاست که به نقش فیلم، انیمیشن، کتاب و کتابخوانی، تئاتر و کلیه فعالیت‌هایی که در کانون شکل گرفته، پی می‌بریم. به عنوان مثال وقتی فیلم بچه‌های آسمان را که از ساخته‌های کانون بود، دیدم، تاثیر زیادی بر من گذاشت. حالا حساب کنید که چنین فیلمی، می‌تواند چه تاثیری روی کودکان و نوجوانان داشته باشد. بنابراین به میزان تاثیرگذاری کانون در فعالیت‌هایش توجه داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: هرکجا که می‌نشینیم، می‌گویند آموزش و پرورش متکی بر حفظ کردنی‌هاست. در مواجهه با چنین مواضع و سخنانی، کانون می‌تواند خلاها را پر کند. ما تجربه کانون‌ - مدرسه را در سال‌های پیش داشته‌ایم و وقتی در سمت معاونت وزیر فعالیت می‌کردم، تفاهمنامه‌ای امضا کردیم که به موجب آن، کانون وارد مدرسه‌ها شد. بنابراین کانون پرورش فکری، مکمل آموزش و پرورش است و می‌تواند خلاهای این سازمان را پر کند.

فانی گفت:‌ این که نهادی به نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داریم، فرصتی برای دستگاه تعلیم و تربیت ماست و این دستگاه هم خودش را موظف به حمایت از آن می‌داند. در آخرین دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم، ایشان ایجاد یک هسته فکری را برای هدایت و راهبری فعالیت‌های کانون، پیشنهاد دادند. من از آقای چینی‌فروشان که به عنوان مشاورم مشغول فعالیت هستند، درخواست می‌کنم چنین هسته‌ای را در کانون تشکیل دهند. همه همکارهای ما در کانون مطمئن باشند که فعالیت‌های کانون، قوی‌تر، با برنامه‌های بهتر و با تمام ظرفیت ادامه خواهند یافت.

وی در پایان گفت: کانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش هم متعلق به کانون است. کانون باید پاتوق اهالی فرهنگ و فن باشد. بنابراین آقای حاجیان‌زاده محبت خواهند کرد و درهای کانون را به روی هنرمندان و اصحاب فرهنگ باز خواهند کرد تا این افراد به غنابخشی فرهنگ کشور کمک کنند.

کد خبر 2188021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha