۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۹

استقلال جوانان در وزارت ورزش ضروری است

استقلال جوانان در وزارت ورزش ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با عنوان این مطلب که بخش جوانان باید از ورزش جدا باشد گفت: جوانان یک قشر فعالند و استقلال این حوزه ضروریست.

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت قشر جوان در جامعه اسلامی اظهار داشت: یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی که زیرساختها و بنیانهای علمی و آینده کشور را می سازد، حوزه جوانان است.

وی مهمترین مسائل و مشکلات جوانان امروز را اشتغال، مسکن، ازدواج و مشارکت دانست و افزود: هر کدام از این موضوعات زیر شاخه ها ی متعددی نیز دارند. در مسئله اشتغال، بیکاری جوانان تحصیل کرده در این چند سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است و در ازدواج علاوه بر مشکلات اقتصادی و فرهنگی، بالا رفتن سن ازدواج و امتناع از فرزند آوری، پیری کشور در آینده را در پی دارد که این موضوعات نگران کننده است و مسئولان باید برای آن چاره ای بیاندیشند.

سالک کاشانی مشارکت جوانان در تمام زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... را در پیشرفت کشور مهم دانست و اظهار داشت: تعالی و ترقی کشور در گرو مشارکت جوانان در تمامی عرصه هاست. جوانان امروز ما به دلایل مختلف از جمله نا پایدار بودن زمینه های مشارکت و کمبود حمایتهای مادی و معنوی، از مشارکت در اکثر عزصه ها فاصله گرفته اند.

وی بهترین راه کار برای حل مشکلات جوانان را تدبیر و مدیریت صحیح دانست و عنوان کرد: ضعف مدیریت و تصمیمات غلط، باعث بوجود آمدن این مشکلات شده است. به اعتقاد بنده بخش جوانان باید از ورزش جدا باشد. جوانان یک قشر فعالند و استقلال این حوزه ضروریست.

رئیس کمیسیون فزهنگی مجلس شورای اسلامی، افزایش بودجه ی حوزه ی جوانان را حق این قشر دانست و عنوان کرد: ورزش یکی از نیازهای جوانان است و این قشر بزرگ نیازها و مشکلات متعددی دارند که برای ساماندهی و مدیریت آنها باید بودجه ی این حوزه افزایش یابد.

وی در پایان با اشاره به این مطلب که امور جوانان فقط مربوط به وزارت ورزش و جوانان نیست گفت: در این زمینه همه دستگاههای متولی باید کار کنند. در شرایط کنونی برنامه های موجود از جمله لایحه شفاف سازی وظایف دستگاه ها در امور جوانان، برای برون رفت از بحران کار پسندیده ایست ولی کافی نیست. با توجه به تغییرات نیازها و اولویتهای جوانان در طول زمان، مسئولان باید همواره برنامه های جدیدتر و دقیقتری داشته باشند.

کد خبر 2188580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha