۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

توسط سجادی تشریح شد:

برنامه وزارت ورزش و جوانان در مورد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها

برنامه وزارت ورزش و جوانان در مورد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها

معاون قهرمانی و ورزش حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ضمن تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها تاکید کرد که از حالا به فکر برگزاری انتخابات فدراسیون‌هایی خواهیم بود که دوره 4 ساله ریاست آنها طی سال‌های آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اداره شدن 10 فدراسیون ورزشی توسط سرپرست و اینکه قرار است به زودی مجامع انتخاباتی مربوط به فدراسیون‌ها آغاز شود، نصرالله سجادی امروز دوشنبه نشست خبری برگزار کرد تا در آن در مورد برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان توضیحات کامل را ارایه کند. این نشست البته با نیم ساعت تاخیر از ساعت 11 آغاز شد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آغاز این نشست با بیان اینکه تا چندی پیش دوازده فدراسیون با سرپرست اداره می‌شد که البته تعداد آنها با 10 فدراسیون کاهش یافته، اظهار داشت: زمان سرپرستی برخی افراد از 8 ماه تا 25 ماه و بعضاً 26 ماه بود در حالی که مطابق با اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی بعد از شش ماه هیچ فردی نمی‌تواند به عنوان سرپرست کارش را ادامه دهد.

وی با تاکید بر دیگر جنبه‌های منفی حضور سرپرست در راس فدراسیون‌ها یادآور شد: کسی که فکر می‌کند موقتاً مسئول است، شاید آنطور که باید نتواند انجام وظیفه کند. بر این اساس وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ای برای برگزاری به موقع مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها لحاظ کرده است.

سجادی با یادآوری برگزاری مجمع انتخاباتی دو فدراسیون شنا و چوگان که  با سرپرست اداره می‌شدند، تاکید کرد: فدراسیون‌های دیگری هستند که زمان برگزاری انتخابات آنها مشخص شده است. فدراسیون هاکی به خاطر اتمام دوره ریاستش 16 آذرماه انتخابات خواهد داشت. فدراسیون‌های ورزش‎های سه گانه، کوهنوردی و نابینایان فدراسیون‌هایی هستند که با سرپرست اداره می‌شوند و  مجمع انتخاباتی آنها به ترتیب  18، 19 .27 آذرماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های باستانی و پهلوانی که با سرپرست اداره می‌شود نیز 28 آذر ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: فدراسیون تکواندو به خاطر اتمام دوره مدیریتش اول دی‌ماه مجمع انتخاباتی دارد. این مجمع برای فدراسیون تیراندازی 5 دیماه برگزار می‌شود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: کشتی، اتومبیلرانی و موتورسواری و سوارکاری سه فدراسیونی هستند که چهارشننبه آینده مهلت ثبت‎نام کاندیداهای آنها تمام می‌شود و بعد از آن زمان مجمع انتخاباتی آنها را مشخص می‌کنیم. این سه فدراسیون نیز در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت برنامه ریزی برای برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون‌ها یادآور شد: یک زمان‌بندی برای همه فدراسیون‌هایی که طی سال‌های آینده دوره 4 ساله ریاست آنها تمام می‌شود، تعیین کرده‌ایم تا به فاصله یک تا دو هفته مانده به پایان ریاست، مسئول جدید مشخص شود. این کار سختی نیست و باید انتخابات به صورت سالم برگزار شود.

سجادی در پایان به موضوع دیگری اشاره کرد و گفت: اصرار ما به همه فدراسیون‌ها این است که انتخابات هیات‌ها را نیز به موقع برگزار کنند. در برخی رشته‌ها هستند هیات‌های استانی که با سرپرست اداره می‌شوند درحالی که هیات‌ها بدنه اصلی ورزش در شهرستان‌ها هستند و اداره آنها با سرپرست خوب نیست. تاکید داریم به محض پایان دوره 4 ساله هیات‌ها انتخابات آنها به موقع برگزار شود.

کد خبر 2188798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha