۱۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۹

توسط مرکز نور/

نرم افزار مجموعه آثار علامه میرحامد حسین تولید شد

نرم افزار مجموعه آثار علامه میرحامد حسین تولید شد

قم - خبرگزاری مهر: مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور از تولید نرم افزار مجموعه آثار علامه میر حامد حسین توسط این مرکز خبر داد.

غلامرضا رحمانی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: نرم افزار مجموعه آثار علامه میرحامد حسین با موضوع کلام اسلامی توسط مرکز نور تولید و عرضه شده است.

وی گفت: این نرم افزار حاوی متن کامل هشت عنوان کتاب در 50 جلد از آثار علامه میر حامد حسین و دیگر منابع مرتبط به زبان فارسی و عربی در موضوع کلام اسلامی به ویژه بحث امامت و ولایت می باشد.

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور بیان کرد: این نرم افزار فاخر حاوی کتبی از جمله عبقات الانوار فی امامة الائمه الاطهار در23 جلد، نفحات الازهار في خلاصة عقبات الانوار در 20 جلد، همراه با چند جلد از ترجمه‌های نفحات الازهار و  شوارق النصوص و همچنین شرح حال میرحامد حسین در موضوع کلام خصوصا مسائل امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه این نرم افزار از قابلیت های پیشرفته پژوهشی و تحقیقاتی برخوردار است، افزود: جستجو در بیش از 12هزار و 300 عنوان باب در سرفصل از طریق فهرست گزینشی، ارائه شرح علامه میرحامد حسین به همراه اطلاعاتی درباره مولفان و کتب برنامه، متن کامل چند دوره لغت نامه عربی و فارسی با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات از جمله قابلیت های این نرم افزار گرانسنگ است.

وی ادامه داد: جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست کتب های برنامه، قابلیت های پژوهشی و یادداشت برداری، ذخیره سازی و چاپ متن مورد نظر از جمله دیگر امکانات این برنامه است.

رحمانی بیان کرد: این علامه در سال 1264 قمری در شهر میرتهه هندوستان به دنیا آمد، نام اصلی ایشان مهدی بود و سبب شهرتش به میرحامد حسین آن است که پدرش بیش از آن که خبر تولد فرزندش را بشنود، در خواب جد خود میرحامد حسین را دیده بود از این رو فرزند نوزادش را به این نام مشهور کرد.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای تهیه این نرم افزار به فروشگاه اینترنتی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir  مراجعه کنند.
 

کد خبر 2188895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha