۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۷

عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد:

آغاز بررسی بودجه 93 در صحن مجلس از دهه دوم بهمن/ جزئیات زمان‌بندی بررسی بودجه 

آغاز بررسی بودجه 93 در صحن مجلس از دهه دوم بهمن/ جزئیات زمان‌بندی بررسی بودجه 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: 55 روز بعد از ارائه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی، کلیات و جزئیات آن در صحن علنی بررسی می شود.

محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، ضمن تشریح روند بررسی بودجه در محلس شورای اسلامی بعد از تقدیم آن از سوی دولت گفت: رئیس جمهور فردا هر ساعتی که در مجلس حضور یابد، لایحه بودجه را تحویل داده و درباره کلیات آن سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: بعد از تحویل لایحه بودجه، متن آن تکثیر و در اختیار نمایندگان قرار خواهد گرفت تا ظرف مدت 15 روز آن را بررسی کرده و پیشنهادات خود را به کمیسیون تلفیق ارائه دهند، همزمان با اتمام اعلام نظر کمیسیون های تخصصی مجلس، کمیسیون تلفیق نیز کار بررسی بودجه را آغاز خواهد کرد که این بررسی تا مدت 20 روز ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: کمیسیون تلفیق براساس قانون ان حق را دارد تا مدت زمان بررسی لایحه بودجه را برای 20 روز دیگر تمدید کرده تا روند ارزیابی آن در این کمیسیون در مدت 40 روز ادامه داشته باشد.

فرهنگی گفت: پس از گذشت 55 روز از بررسی لایحه بودجه در کمیسیون های مختلف، بودجه وارد صحن علنی شده تا ابتدا کلیات آن مورد بحث قرار گرفته تا پس از تصویب نمایندگان وارد بررسی جزئیات آن شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، رئیس جمهور امروز در مراسم بزرگداشت 16 آذر و روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی از نهایی شدن رقم بودجه در جلسه امروز دولت خبر داد تا فردا صبح همزمان با جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه تقدیم مجلس شود.

مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز پیش از این از حضور رئیس جمهور در جلسه علنی روز یکشنبه برای تقدیم لایحه بودجه به مجلس خبر داده بود.

براساس این گزارش این هفته نمایندگان فرصت سرکشی به حوزه های انتخابیه خود را داشتند که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: به منظور اجرای دقیق و به موقع قانون و نیز ارائه لایحه بودجه سال آینده از سوی دولت به مجلس برای بررسی درست و به موقع آن، مجلس این هفته جلسه علنی خواهد داشت تا دولت در روز یکشنبه لایحه بودجه را تقدیم مجلس کند.

 

کد خبر 2190172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha