۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۵۸

مددی:

رسانه ها نقش مهمی در ترويج فرهنگ استاندارد در جامعه دارد

رسانه ها نقش مهمی در ترويج فرهنگ استاندارد در جامعه دارد

ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان ایلام گفت: رسانه ها از جمله رسانه های مکتوب و صدا و سیما نقش مهم و تاثير گذاري در ترويج فرهنگ استاندارد در جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر،  محمد مددی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروزه وسايل ارتباط جمعي و رسانه ها به ويژه صدا و سيما، از مهمترين عوامل تأثير گذار بر افكار، جهت گيري هاي ذهني و رفتاري شهروندان هر جامعه اي به شمار مي روند.

وی با تشكر و قدرداني از تلاش ها و همكاري هاي مديران اجرايي و خبرنگاران خبرگزاري ها و مطبوعات ملي و محلي در استان، با اين اداره كل در ترويج و اشاعه فرهنگ استاندارد در جامعه، افزود: در هشت ماهه سال 92 بيش از 200 خبر از اخبار عملكرد و فعاليت هاي اين اداره كل، در سايت خبرگزاري هاي ايرنا، ايلنا، مهر، ايسنا، هفته نامه هاي محلي استان و روزنامه هاي سراسري درج شده است.

وی با اعلام اين مطلب افزود: رسانه ها مي توانند با تبليغ كالاهاي باكيفيت ايراني و تشويق مردم به استفاده از محصولات داخلي و آموزش و اطلاع رساني در اين زمينه، وظيفه خود را به نحو احسن انجام داده زيرا كه كالاهاي توليد شده باكيفيت داخلي نياز به معرفي دارند.

مدیر استاندارد ايلام تصريح کرد: رسانه ها به عنوان كانون مهم نظام ارتباطي و اطلاع رساني، نقش تعيين كننده اي در ترويج فرهنگ استاندارد دارند.

مددی بیان کرد: رسانه ها می توانند با ترويج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد، فضای جامعه را به اين سمت هدايت کنند، زيرا استانداردسازی کالاها در کشورمان به کار فرهنگی و اطلاع رسانی نياز دارد.

این مسئول عنوان كرد: استاندارد بودن كالاها حق مردم است و مردم بايد به درستی از حقوق خود آگاهی داشته باشند و در همين راستا خبرنگاران در آگاهی بخشی عمومی و آگاه سازی مصرف کنندگان از حقوق خود در قبال محصولات توليدی و نهادينه سازی و ارتقاء سطح دانش و آگاهی مردم در زمينه استفاده از کالاهای استاندارد، نقش راهبردی دارند.

وی تصریح کرد: کارشناسان این اداره کل به عنوان يكي از گروه هاي مرجع و موثر در جامعه، مي توانند با حضور و ارتباط هر چه بيشتر در رسانه ها و ارایه ديدگاه ها و گزارش عملكرد و فعاليت خود، به تعامل هر چه بيشتر با شهروندان در ايجاد اعتماد و همكاري متقابل تلاش كنند. 

وی افزود: اين موضوع از آن جهت داراي ارزش و اهميت است كه ميزان فعالیت روابط عمومی این اداره کل در سطح مطبوعات، با هدف انعکاس دیدگاه ها، اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط مدیر، معاونان، رؤسای ادارات و کارشناسان استاندارد ایلام را نشان می دهد.

فرزندانمان از همان كودكي بايد به اهميت استاندارد توجه پيدا كنند

مدیر کل اداره کل استاندارد ايلام گفت: كودكان مهمترين عضو يك جامعه هستند زيرا كه هر يك از آنها در آينده كشور نقش مهم و سرنوشت سازي دارند و در واقع كودكان، اصلي ترين سرمايه آينده كشور ما و آينده سازان جامعه هستند.

محمد مددی در اين زمينه تصريح کرد: كودكي از مهمترين و زيربنايي ترين سنين سازندگي و شكل گيري انسان است و اگر کودک با هدايت والدين در مسير درست قرارگيرد تا انتهاي زندگي موفق و ارایه دهنده خدمات مفيد براي خود و جامعه است.

وی در ادامه گفت: برنامه ريزي براي سازندگي فرداي هر جامعه نيازمند تربيت صحيح انسان هاي جامعه از همان ابتداي زندگي است، بدیهی است جامعه اي موفق خواهد بود كه والدين، مربيان، مديران و مسئولان امور فرهنگي براي آينده سازان كشور برنامه ريزي کنند.

وي افزود: اوج پرسشگري و خلاقيت انسان در ابتداي زندگي شكل مي گيرد.

مسئول اداره کل استاندارد ايلام عنوان كرد: نياز كودك، بازي و سرگرمي است، و روابط عمومي سازمان ملي استاندارد ايران مي تواند با تهيه بازي ها و سرگرمي هايي با موضوع آشنايي با  استاندارد، كودكان و نوجوانان را در همين سنين با خريد كالاهاي ايراني و باكيفيت آشنا نموده و آن ها را تشويق كند تا فرهنگ استفاده از كالاهاي استاندارد در جامعه نهادينه شود.

مددی اظهار كرد: تهيه، ساخت و تدوين بسیاری موارد از جمله: شعر، داستان، بازي هاي كودكانه، فيلم، كتاب، نمايش هاي عروسكي، با موضوع استاندارد در زمان رشد ذهني كودك بسيار با اهميت است. آشنا نمودن فرزندانمان با علامت استاندارد، تاريخ توليد، تاريخ انقضاء و كيفيت كالا و آشنايي آن ها با فوايد موادغذايي داراي نشان استاندارد و مضرات كالاهاي غير استاندارد، در همان سنين كودكي، مهم و ضروري است.

ویافزود: تهيه و چاپ و توزيع دفتر نقاشي و دفترچه يادداشت كودكانه و توزيع لوح فشرده استاندارد و انرژي در بين مدارس و مهدهاي كودك استان ايلام، از مهمترين اقدامات ترويجي اين اداره كل در سال 92 بوده است.

اداره نظارت بر اجراي استاندارد اداره کل استاندارد ايلام مورد مميزي قرار گرفت

وی گفت: این اداره توسط كارشناسان دفتر نظارت بر اجراي استاندارد صنايع فلزي و غيرفلزي سازمان ملي استاندارد ايران مورد مميزي قرار گرفت.

این مسئول افزود: مميزي ياد شده بر اساس روش هاي اجرايي و دستورالعمل هاي كاري برون سازماني و نيز طرح طاها و طرح تجا انجام گرفت.

مددی عنوان كرد: در اين مميزي مدارك و مستندات پرونده هاي كميته علايم و كنترل كالاي واحدهاي توليدي  استان در صنايع مختلف از جمله صنايع غذايي، مكانيك و فلزشناسي، بهداشتي، بسته بندي، مصالح ساختماني،  و اقدامات و عملكرد و فعاليت هاي انجام گرفته در خصوص ارتقاء كيفيت محصولات توليدي استان، نحوه عملكرد تاييد صلاحيت مديران كنترل كيفيت، فعاليت هاي مربوط به طرح تجا و طرح طاها در استان ايلام و نيز روش انتخاب واحد نمونه سال، كنترل شد.

وي تصريح كرد: اين مميزي بر اساس برنامه ريزي سالانه سازمان ملي استاندارد و به منظور ارزيابي عملكرد ادارات اجراي استاندارد استان ها، در ادارات كل استاندارد استانهاي سراسر كشور صورت مي گيرد.

کد خبر 2190229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha