۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

تا به حال به بوسنی نباخته‌ایم؛

نگاهی به نتایج دیدارهای تیم ملی با سه حریف جام‌جهانی/ ایران - آرژانتین صفر!

نگاهی به نتایج دیدارهای تیم ملی با سه حریف جام‌جهانی/ ایران - آرژانتین صفر!

پس از همگروهی ایران با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین اکنون این پرسش مطرح شده که آیا تیم ملی پیش از این با این تیم‌ها بازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی به ترتیب مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین به میدان خواهد رفت. اکنون پرسش اینجاست که تیم ملی ایران تا به حال با کدامیک از این تیم ها بازی کرده و اگر مسابقه‌ای انجام شده نتیجه آن چه بوده است.

ایران - نیجریه
تیم های بزرگسالان ایران و نیجریه فقط یک بار با یکدیگر بازی کرده اند. "ابرعقاب ها" (لقب تیم فوتبال نیجریه) یک بار با ایران بازی کرده اند که آن هم مربوط می‌شود به پنج ماه قبل از رقابتهای جام جهانی فرانسه. تیم نیجریه در آن مسابقه که در هنگ کنگ برگزار شد، با نتیجه یک بر صفر مقابل ایران به برتری رسید. البته تیم زیر 17 سال نیجریه در رقابتهای جام جهانی نوجوانان که در امارات برگزار شد با حساب 4 بر یک مقابل ایران به پیروزی رسید.

ایران - آرژانتین
تیم‌های ایران و آرژانتین تا به حال با یکدیگر بازی نکرده‌اند. تنها رویارویی ایران با آرژانتینی‌ها در رده زیر 17 سال بوده که این بازی که چندی قبل در امارات برگزار شد و با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

ایران - بوسنی و هرزگوین
ایران تا به حال مقابل بوسنی و هرزگوین نتایج خوبی کسب کرده است. تیم ملی از زمانی که بوسنی و هرزگوین مستقل شده پنج بار با این تیم بازی کرده است. ایران چهار بار نماینده بالکان را شکست داده و فقط یک بار مقابل این تیم مساوی کرده است. اولین رویارویی این دو تیم به سال 2001 بازمی گردد. آخرین بار هم دو تیم در سال 2009 در سارایوو با یکدیگر بازی کردند که در آن بازی تیم ایران موفق شد بازی دو بر صفر باخته را با نتیجه 3 بر 2 ببرد. دو گل بوسنی در آن دیدار را "ادین ژکو" به ثمر رساند.

فهرست بازی‌های ایران مقابل بوسنی و هرزگوین:

22 ژوییه 2001: بوسنی و هرزگوین 2 - ایران 2
10 اوت 2001: ایران 4 - بوسنی و هرزگوین صفر
2 فوریه 2005 : ایران 2 - بوسنی و هرزگوین یک
31 مه 2006: ایران 5 - بوسنی و هرزگوین 2
12 اوت 2009: بوسنی و هرزگوین 2 - ایران 3

 

کد خبر 2190845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha