۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰

بازدید استاندار لرستان از منطقه اشترانکوه/ نشست با محیط بانان در کنار دریاچه گهر

بازدید استاندار لرستان از منطقه اشترانکوه/ نشست با محیط بانان در کنار دریاچه گهر

خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان صبح یکشنبه به همراه مدیر کل محیط زیست استان لرستان ضمن بازدید هوایی از رشته کوه اشترانکوه به عنوان آلپ ایران با محیط بانان در کنار دریاچه گهر گفتگو کرد.

محمد حسین بازگیر مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان در این رابطه به مهر گفت: استاندار لرستان به وسیله بالگرد و به صورت گشت هوایی کل منطقه حفاظت شده اشترانکوه را مورد بازدید قرار داد.

وی با اشاره به بازدید استاندار لرستان از زیرساختهای گردشگری دریاچه گهر، عنوان کرد: بعد از بازدید هوایی منطقه ایشان با حضور در محل پاسگاه محیط بانی دریاچه گهر در نشستی با محیط بانان گفتگو کرد و در جریان مشکلات و مسائل آنها قرار گرفت.

بازگیر عنوان کرد: همچنین در این بازدید استاندار لرستان در زمینه رفع برخی مشکلات ساختاری محیط زیست و پاسگاههای محیط بانی و مسائل محیط بانان قول مساعد دادند.

بنابر این گزارش اشترکوه و یا اشترانکوه از ذخایر طبیعی ارزشمند لرستان به شمار می‌آید. اشترانکوه، رشته ‌کوهی است در شرق استان لرستان که در حوزه استحفاظی شهرستان دورود قرار دارد.

این رشته کوه از بلندترین رشته‌کوه‌های زاگرس است که از غرب به شهرستان دورود، از شمال به شهرستان ازنا و از شرق و جنوب به شهرستان الیگودرز محدود می‌شود.

این رشته کوه و دریاچه گهر در این فصل سال میزبان برف زیبای پاییزی است که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

دریاچه گهر به عنوان یکی از دریاچه های بکر و زیبای آب شیرین ایران در میان رشته کوه های زاگرس و در دامنه اشترانکوه واقع شده و این دریاچه از ذوب برف های اشترانکوه و انباشت آب آن در پشت سد یا آب بندی که از ریزش کوه پدید آمده تشکیل شده است.

کد خبر 2191172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha