۱۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

انتقاد استاندار مرکزی از عملکرد 25 درصدی بانکها درارائه تسهیلات اشتغال زایی

انتقاد استاندار مرکزی از عملکرد 25 درصدی بانکها درارائه تسهیلات اشتغال زایی

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی از عملکرد 25 درصدی بانکهای استان در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری افزود: سیستم بانکی نتوانسته با تمام توان قانونی خود در زمینه پرداخت تسهیلات مصوب بانکی تا کنون بستر حل مشکلات استان را در حوزه اشتغال فراهم کند.

وی بانکهای عامل را تنها مرجع پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در استان برشمرد و اظهار داشت: وقتی منابع دولت در بانکهای دولتی تجمیع شده اند تسهیلات اشتغال زایی باید توسط این مراکز به متقاضیان جویای کار پرداخت شود.

مقیمی با اشاره به توانمندی بالای استان مرکزی در بخش درامدها با وجود فعالیت صنایع بزرگ و کوچک تصریح کرد: قرارگرفتن استان مرکزی در رتبه ششم کشوری در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از سوی بانکها مورد قبول نیست چراکه این استان برخورداری از لحاظ فعالیت صنایع بزرگی چون پتروشیمی، پالایشگاه و دیگر صنایع مادر است.

بانکهای استان ظرف مدت 15 روز نحوه پرداخت میزان تسهیلات اشتغال زایی را مشخص کنند

وی میانگین عملکرد سیستم بانکی کشور در حوزه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی را 47 درصد برشمرد و ادامه داد: بانکهای استان ظرف مدت 15 روز آینده باید ضمن تعیین تکلیف کاری خود با استان نحوه پرداخت میزان تسهیلات اشتغال زایی را در نشست با مدیران خود مشخص کنند.

استاندار مرکزی عملکرد صفر درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال زایی از سوی بانکهای صادرات و تجارت را غیرقابل توجیه خواند و گفت: ادامه اینگونه عملکرد بانکی در مقابل مصوبات دولت قابل بخشش نیست.

وی گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به جوانان این مرزو بوم وظیفه ذاتی ماست بنابراین نباید گمان کنیم به کسی صدقه می دهیم چراکه تسهیلات پرداختی با کارمزد چهاردرصد طی مدت زمان مشخص توسط متقاضیان به سیستم بانکی برگشت داده می شود.

عدم پرداخت تسهیلات موجب باز شدن شبکه های غیر رسمی و رواج ربا در جامعه می شود

مقیمی با تاکید بر ضرورت پرهیز از سخت گیری های بی مورد در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به متقاضیان گفت: بانکها باید سخت گیری های لازم را انجام دهند اما فراموش نکنند حکومت ما یک حکومت اسلامی است و عدم پرداخت تسهیلات به متقاضیان وام اشتغال زایی موجب باز شدن شبکه های غیر رسمی و رواج ربا در جامعه می شود.

وی با به جهت مورد قبول نبودن عملکرد سیستم بانکی در پرداخت وام از ادامه طرح موضوع دستور جلسه اول خودداری کرد و گفت: تا زمانیکه در استان به عنوان استاندار مشغول به کار هستم مانع از اینگونه عملکردها می شوم و همه مدیران موظفند با انجام تکالیف قانونی خود بسته به پیشبرد اهداف استان را فراهم کنند.

به عنوان استاندار مانع از اینگونه عملکردها می شوم

استاندار مرکزی با تاکید بر ضرورت اجرای مصوبات دولتی در استان گفت: باید با مردم شفاف برخورد کرد چراکه مردم در برابر مصوبات دولتی در استان متوقع هستند.

این مقام ارشد استان افزود: من به عنوان استاندار و رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه کذاری در خصوص پرداخت 27 میلیارد و 405 میلیون و 900 هزار تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال زایی به مردم استان مرکزی متعهد می باشم به مردمی که با چشم امید دوختن به این تسهیلات آینده ای را برای خود ترسیم کردند.

مقیمی اضافه کرد: مسئولین بانکی باید برای تحقق این مهم همه تلاش خود را انجام دهند.

کد خبر 2191261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha