۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آغاز ساخت ساختمان وِیژه فدراسیون‌ها از سال 93 احتمالا در آزادی

آغاز ساخت ساختمان وِیژه فدراسیون‌ها از سال 93 احتمالا در آزادی

سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با تاکید بر اینکه برنامه وزارت ورزش و جوانان برای ساخت ساختمانی ویژه و اختصاص آن به فدراسیون‎ها باید توسط این شرکت اجرا شود، گفت: در نظر داریم برنامه مورد نظر برای احداث این ساختمان را از سال آینده آغاز کنیم و حتی زمین‎هایی را هم برای آن در نظر گرفته‌ایم. البته اجرایی شدن این برنامه مانند دیگر پروژه‎های ورزشی نیازمند تامین بودجه است.

محمد خاک‌کار در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد برنامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر احداث یک ساختمان برای فدراسیون‌های ورزشی و متمرکز شدن جایگاه آنها توضیح داد و اظهارداشت: زمانی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی مشابه این کار را انجام داد و ساختمانی (در بلوار فردوس) را در اختیار چند فدراسیون ورزشی قرار داد. اما در واقع این کار به طور کامل انجام نشد چون هنوز هستند فدراسیون‌هایی که از نظر ساختمان اوضاع خوبی ندارند. به همین دلیل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وارد این موضوع شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت یک ساختمان و در ا ختیار گذاشتن آن به فدراسیون‌های ورزشی برنامه وزارت ورزش و جوانان است، خاطرنشان کرد: البته این برنامه باید توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی اجرا شود. به هر حال تمام مجموعه‌ها در اختیار شرکت هستند و ساخت و ساز در آنها باید زیر نظر شرکت انجام شود. ضمن اینکه محل ساخت این ساختمان ویژه هم باید توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تعیین شود.

سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به این پرسش که "پیش‌بینی اولیه در مورد زمین لازم برای ساخت این ساختمان چیست"؟، گفت: ورزشگاه آزادی یکی از مناطق مورد نظر برای بنا کردن چنین ساختمانی است چون در این ورزشگاه ورزش حرفه‌ای انجام می‌شود و خیلی از تیم‎های ملی در این ورزشگاه مستقر هستند. ضمن اینکه در ورزشگاه آزادی زمین‌های زیادی داریم که می‌توان از آنها برای ساخت و ساز ساختمان مورد نظر استفاده کرد.

وی ادامه : البته روی زمین‌های دیگری هم نظر داریم. در هر صورت طبق اولویت‌بندی محل مورد نظر را انتخاب می‌کنیم طوریکه متمرکز کردن فدراسیون‌ها در یک ساختمان با کمترین مشکل انجام شود.

خاک‌کار با تاکید بر اینکه جمع کردن همه فدراسیون‌ها در یک ساختمان با هدف برطرف شدن مشکل برخی از آنها که از ساختمان خوبی برخوردار نیستند، انجام خواهد شد، تاکید کرد: در عین حال و با اجرای این برنامه فدراسیون‌ها از حال پراکندگی هم خارج می‌شوند. اما به هر حال رسیدگی به این برنامه و اجرا کردن آن هم مانند دیگر پروژه‌های ورزشی نیازمند تامین اعتبارات لازم است.

"اعتبار پیش‌بینی شده برای ساخت چنین ساختمانی چقدر است و کار آن از چه زمان آغاز خواهد شد"؟، وی در پاسخ به این پرسش مهر گفت: تعداد پروژه‌های ورزشی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زیاد است و الان رقمی که برای ساخت این ساختمان پیش‌بینی شده را به خاطر ندارم اما به هر حال اجرای چنین برنامه‌ای بودجه مختص به خود را می‌خواهد. هزینه لازم برای احداث این ساختمان در بودجه امسال شرکت پیش‌بینی نشده، ضمن اینکه اعتبارات ما هم در این حد نیست. بنابراین امسال اقدامی در این زمینه انجام نمی‌دهیم.

این عضو هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ادامه داد: کار ساخت و ساز ساختمان مورد نظر برای استقرار فدراسیون‌ها از سال آینده آغاز می‌شود البته آغاز به موقع این کار به تامین بودجه لازم بستگی دارد. در این صورت و اگر در جریان کار هم اعتبارات لازم به موقع در اختیارمان قرار بگیرد می‌توانیم خیلی زود این پروژه را به سرانجام برسانیم.

خاک‌کار در مورد مساحت زمین مورد نظر برای احداث ساختمان مورد و اینکه این ساختمان در چند طبقه و واحد ساخته خواهد شد، پاسخ دقیقی نداد و تاکید کرد: این یک برنامه کلی که هنوز در مورد جزئیات آن تصمیم گیری قطعی نشده است بنابراین نمی‌توان اطلاع زیادی هم در مورد آنها داد. این کار با هماهنگی کامل وزارت ورزش و جوانان و نصر الله سجادی انجام می‌شود. به هر حال هستند فدراسیون‌هایی که ساختمان فعلی آنها خوب و در خور شان است و شاید نیازی به تغییر جایگاه ندارند. در برنامه مورد نظر اولویت ما با فدراسیون‌هایی است که ساختمان خوبی در اختیار ندارند.

کد خبر 2191654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha