۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۲

گلشنی:

کلید آینده کشور در دست دانشجویان است

کلید آینده کشور در دست دانشجویان است

بهار- خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه پيام نور واحد بهار گفت: کلید آینده کشور در دست دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار مهر، يوسف گلشني ظهر سه شنبه در همايش دانشجویي شهر بهار كه در دانشگاه پيام نور اين شهر برگزار شد، با اشاره به اينكه دانشجویان باید با استفاده از فرصتها برای علم آموزی و موفقیتهای نظام اسلامی تلاش کنند، اظهار داشت: دانشگاههای ما مملو از دانشجویان و افراد نخبه ای است که هر کدام در زمینه ای می توانند به موفقیت های کشور کمک کنند.

گلشني افزود: علوم ديني و اسلامي مي تواند دريچه هاي از جهان بيني و دانش را به روي طالبان و علاقمندان آن باز كند تا بستر خلاقيت و نوآوري شود.

وي با اشاره به اينكه اگر قرار است در ايران قانوني حاكم باشد، آن قانون اسلام است، اذعان داشت: امروز استكبار جوانان ما را نشانه رفته است به خصوص قشر دانشجو را تا جائيكه قصد به زير سلطه كشيدن اين نسل را دارد ولي جوانان اين مرز و بوم با تبعيت از دين مبين اسلام و ولايت فقيه هميشه نقشه هاي دشمنان را نقش بر آب كرده اند.

گلشني اذعان داشت: تاریخ نشان داده که استکبار در طول اين سالها همواره به منافع خود فکر  می کند و امروز هم با درس گرفتن از گذشته باید بدانیم که تنها عامل موفقیت در مذاکرات هسته ای مقاومت مردم ایران به وي‍ه نسل جوان و تحصيل كرده است.

وي افزود: اگر به فساد استکبار و نقشه های استعماری آنها نگاه کنیم به ایرانی بودن خود افتخارخواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد تا منابع ملي خدشه دار شود.

كليد آينده كشور در دست دانشجويان است

گلشني عنوان داشت: کلید آینده کشور در دست شما دانشجویان است لذا باید از این فرصت در دانشگاها برای تقویت بنیه دینی و علمی خود استفاده کنید و با مجهز کردن خود به سلاح دانش و تعهد، آماده مدیریت کشور باشيد.

وي اظهار داشت: از فرصت تحصیل و جوانی خود به خوبی استفاده کنید تا با کمک یکدیگر کشور ایران در دهه آينده جايگاه مقتدرانه اي در زمينه علمي كسب كند.

گلشني افزود: دانشجو به عنوان یک عنصر فرهیخته و فرهنگی نسبت به اتفاقاتی که در کشورش می افتد بی تفاوت نیست و باید به عنوان فردی که روشنگر و روشنفکر است جامعه را از خطاها و نابهنجاری ها و نابخردی ها آگاه کند و رهایی بخشد.

وي با اشاره به مسئولیت سنگین دانشجو در جامعه اذعان داشت: بطور طبیعی دانشجو باید با چشمان تیزبین جامعه را رصد کرده و مسائل آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد، دانشجو عنصر فعالی است و در مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه باید نقدهای منصفانه داشته باشد و البته باید از سوی حکومت هم روحیه نقد پذیری وجود داشته باشد.

وظيفه دانشگاه تعالي علم است

گلشني اظهار داشت: بر اساس تنوع نظریات، پیشرفت جامعه هم صورت خواهد گرفت و وظیفه اصلی دانشگاه تعالی علم است، با توجه به سرعت علم  و اينكه توقف در آن باعث عقب ماندگی است و البته دانشجو به عنوان محور اصلی حرکت های علمی نقش بی بدیلی در این رابطه دارد.

وی افزود: دانشجو باید بدنبال علم برود و زوایای پنهان نادانسته های علمی را براي بهبود زندگی بشریت نشر دهد و این مهم جز با تلاش و پشتکار و عزم و اراده قوی ميسر نخواهد شد.

کد خبر 2192702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha