۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۳۵

حسنی:

هرس درختان سطح شهر اراک آغاز شد

هرس درختان سطح شهر اراک آغاز شد

اراک - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک از آغاز هرس درختان سطح شهرخبر داد و گفت: هرس و بازپیرایی زمستانه درختان با هدف تقویت رشد شاخه ها و بهبود کارآیی درختان و درختچه ها در سطح شهراراک آغاز شده است.

احمد حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هرس به موقع درختان یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان برای سلامت درخت انجام داد و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک در راستای اجرای این مهم اقدام به هرس زمستانه درختان و علف های هرز در سطح بوستان ها ،میادین، بلوارها، نوارجنگلی وکمربند سبز شهر اراک به کمک 50 نفر از نیروهای خود نموده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات هرس کاری افزود: درختان اگر در شرایط طبیعی و بدون دخالت انسان رشد کنند، بعد از مدتی تبدیل به درختان با شاخه های متراکم شده که این مهم از لحاظ شکل ظاهری و هم چنین رشد درخت مطلوب نمی باشد.

حسنی هدف از اجرای عملیات هرس کاری درختان را تراکم بالا و نرسیدن نور و هوای کافی به برگ ها و در نتیجه خشک و از بین رفتن تدریجی برگ ها و شاخه ها برشمرد.

وی بهترین زمان برای انجام عملیات هرس کاری درختان را فصل زمستان عنوان کرد و گفت: بهترین فصل برای هرس زمستانه یا هرس سیاه، زمانی است که گیاه فاقد پوشش گیاهی است، چرا که شاخه ها فاقد پوشش است و شاخه های اضافی راحت تر و بهتر قابل مشاهده است و در نتیجه بریدن آنها راحت تر صورت گرفته و دلیل دوم عدم فعالیت زیستی می باشد که درخت کمتر آسیب می بیند.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک در پایان نتایج حاصل از عملیات هرس درخت را حذف شاخه های اضافی، شکسته و آفت زده، حذف پا جوش ها، ایجاد شکل ظاهر مناسب برای درختان ودرختچه ها، از بین بردن شاخه های پیر، جوان نمودن درختان و ایجادشرایط مطلوب برای ورود نور و هوا کافی جهت رشد مناسب و ایده آل درخت است.

کد خبر 2192745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha