۱۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

انتقاد مدیرعامل پیکان به داوری‌ها؛

مخالفان کاظمی به پیکان لطمه می‌زنند/ برخی از اشتباهات هدفمند است

مخالفان کاظمی به پیکان لطمه می‌زنند/ برخی از اشتباهات هدفمند است

مدیرعامل باشگاه پیکان تهران در آخرین اظهار نظرش ضمن انتقاد از داوری‌ها رقابتهای لیگ دسته اول، گفت: کسانی که دوست نداشتند فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی تیم پیکان انتخاب شود، وقتی نتوانستند مانع از این انتصاب شوند و تیرشان به سنگ خورد، امروز از روش‌های دیگر قصد لطمه زدن به پیکان را دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر ملکیان در خصوص عملکرد داوران دیدار تیم‌های فوتبال ابومسلم مشهد و پیکان تهران، معوقه از هفته دوم رقابتهای لیگ دسته اول که عصر روز دوشنبه در ورزشگاه ثامن شهر مشهد برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: تیم ما در بازی برابر ابومسلم ابومسلم عملکرد خوبی داشت اما متاسفانه قضاوت تیم داوری باعث شد، بازی جذابیتش را از دست بدهد. قطعا مقصر اصلی تنش‌ها و مسائل حاشیه‌ای پایان مسابقه، عملکرد داوران بود.

وی با اشاره به اینکه جای تاسف دارد اشتباهات مکرر داوری چه از طرف داور و چه کمک اول که پرچم‌های اشتباه زیادی زد، در روند بازی تاثیر مستقیم داشت، ادامه داد: تیم داوری بازی ابومسلم با پیکان، متشکل از حاج بابایی، کنعانی و سیفی آزاد عملکرد خوبی نداشتند و من از فدراسیون و کمیته داوران می‌خواهم عملکرد آن‌ها را به طور منصفانه بررسی کنند تا متوجه شوند، چقدر پرچم و سوت علیه پیکان زده شده است.

مدیرعامل باشگاه پیکان همچنین افزود: به گواه خیلی از هواداران و مسئولان که در ورزشگاه حضور داشتند، عملکرد داوران در این بازی در بسیاری از صحنه‌ها شائبه بر انگیز بود و به همین خاطر از مسئولان فدراسیون می‌خواهیم عملکرد داوران در این بازی را بررسی کنند تا مشخص شود گل ابومسلم چگونه به ثمر رسید و تیم داوری چه بلایی سر تیم پیکان آوردند.

وی در ادامه اضافه کرد: تصورم این است برخی‌ها از درون فدراسیون خط می‌گیرند تا به پیکان لطمه بزنند. کسانی که دوست نداشتند فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی تیم پیکان انتخاب شود، وقتی نتوانستند مانع از این انتصاب شوند و تیرشان به سنگ خورد، امروز از این طریق قصد لطمه زدن به پیکان را دارند. من از آقای کفاشیان و رئیس کمیته داوران تقاضا دارم به این موضوع رسیدگی کنند.

ملکیان با بیان اینکه نباید اجازه دهند در حق تیم‌ها اینگونه اجحاف صورت گیرد، یادآور شد: متاسفانه افرادی که می‌خواستند مانع فعالیت فرهاد کاظمی شوند اما مراجع قانونی فعالیت کاظمی را بلامانع عنوان کردند، امروز بیکار ننشسته و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به تیم ضربه بزنند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این افراد هر از گاهی اظهاراتی کذب علیه باشگاه مطرح کرده و توهین و افتراهایی را علیه باشگاه، تیم و سرمربی بیان می‌کنند که از طریق مراجع ذیصلاح قضایی این مساله را پیگیری می‌کنیم تا مشخص شود حق با چه کسی است.

مدیرعامل باشگاه پیکان در ادامه به موضوع جالبی هم اشاره کرد: در لیگ یک مشکلات زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها پرداخت نشدن مطالبات داوران است اما نباید این مساله در عملکردشان تاثیر بگذارد. فدراسیون باید این قضیه را حل کند تا باعث نشود این موضوع برای باشگاه‌ها مشکل ایجاد کند.

وی بار دیگر تاکید کرد در بازی با ابومسلم به وضوح مشخص بود داوران خلاف آنچه واقعیت بود، سوت و پرچم می‌زنند، یادآور شد: در چندین بازی اشتباهات تاثیرگذار داوری را شاهد بودیم. اگر این اشتباهات یکی دوبار  اتفاق می‌افتاد، می‌گفتیم داور دچار اشتباه شده اما متاسفانه به نظر می‌رسد این اشتباهات هدفمند رخ می‌دهد تا بازی از روال عادی خود خارج شده و به تیم لطمه بزند.

ملکیان با اشاره به اینکه صحنه‌های این اشتباهات را به کمیته داوران فرستادیم و آنها هم اشتباهات داوران را پذیرفتند، ادامه داد: صحنه‌هایی کاملا روشن علیه تیم ما رخ داده و حق تیم ما را اجحاف کرده است. در روزی که پیکان باید امتیاز کامل بازی را بگیرد، امتیازات زیادی از ما سلب شده و به ما لطمه زده است.

وی با بیان این که به جرات می‌توانم بگویم برخی از این اشتباهات هدفم بوده است، یادآور شد: ما این مسئله را به شکل جدی پیگیری می‌کنیم.

مدیرعامل باشگاه پیکان همچنینگفت: بیشتر داوران ایران پاک و شریف هستند اما عده‌ای وجود دارند که به راحتی وجدان و اصول اخلاقی خود را زیر پا گذاشته و تصمیماتی می‌گیرند که به دور از انصاف و عدالت است. این تصمیمات به راحتی باعث تغییر نتیجه بازی می شود. متاسفانه برخی داوران در مسابقات دسته اول به نفع حریف سوت و پرچم می‌زنند و خیلی راحت دین و ایمان و وجدان را زیر پا می‌گذارند.

کد خبر 2192888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha