تحولات افغانستان/

انفجار قوی در کابل/ 22 عضو طالبان بازداشت شدند

انفجار قوی در کابل/  22 عضو طالبان بازداشت شدند

بازداشت 22 شبه نظامی در دو هفته گذشته، نگرانی آمریکا درباره فعالیت شبکه تروریستی حقانی و انفجار قوی در کابل از جمله رویدادهای اخیر افغانستان به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی سازمان جاسوسی افغانستان در جریان دو هفته گذشته در این کشور 22 شبه نظامی از جمله هفت بمبگذار انتحاری از کابل و ولایت های پروان، کپیسا و وردک بازداشت شدند.

نیروهای طالبان همچنین تسلیحات و مهمات طالبان را ضبط و توقیف کردند، این در حالیست که شبه نظامیان در این باره هنوز اظهار نظر نکرده اند.

خبر دیگر اینکه چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا که به پاکستان سفر کرده است، در دیدار با نواز شریف نخست وزیر درباره فعالیت گروههای تروریستی از جمله شبکه تروریستی حقانی ابراز نگرانی کرد.

همچنین مقامات افغانی اعلام کردند که یک انفجار قوی در نزدیکی فرودگاه بین المللی کابل در حومه پایتخت روی داد.

بر اثر این انفجار دودهای غلیظ آسمان کابل را فرا گرفتند. هنوز ماهیت و عاملان این انفجار مشخص نشده است، اما احتمال می رود که چند ماه پیش از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان طالبان بر شمار حملات خود افزوده باشند.

این درحالیست که یکی از شاهدان اعلام کرده است: فکر می کنم این یک انفجار در داخل خودروی بمبگذاری شده بوده است و بر اثر آن شیشه های ساختمانها حتی در فاصله یک کیلومتری محل حادثه شکسته شد.

وی افزود: مقامات خارجی و نظامی افغانی بسیاری در خیابانی که انفجار رخ داد، رفت و آمد می کنند و پس از این انفجار نیروهای امنیتی با هدف انجام اقدامات پیشگیرانه نزدیکی محل انفجار را محاصره کردند.

هنوز هیچ گزارشی درباره آمار تلفات منتشر نشده و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

کد خبر 2192966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha