۲۰ آذر ۱۳۹۲، ۲۰:۴۸

خاله شادونه به پرنده‌ها درس راستگویی می‌دهد

خاله شادونه به پرنده‌ها درس راستگویی می‌دهد

نویسنده برنامه "خاله شادونه" از برنامه فردا پنجشنبه 21 آذر ماه خبر داد که در آن قرار است خاله شادونه به پرنده ها درس راستگویی بدهد.

میثم عقبایی درباره چگونگی شکل گیری سوژه های برنامه "خاله شادونه" به خبرنگار مهر گفت: بخشی از موضوع این برنامه خردسال از کتاب های تالیف شده سازمان بهزیستی برای مهد کودک ها گرفته می شود، کتاب هایی که تلاش می کنند با زبانی ساده در قالب قصه، بازی و موارد دیگر مهارت های زندگی را به این گروه سنی بیاموزند.

به گفته وی بخش دیگری از سوژه های این برنامه هم از طبیعت، دغدغه های کودکانی که با آن ها سر و کار داریم، مسائل اخلاقی که عمومیت دارند و موارد دیگر الهام گرفته شده اند.

این نویسنده درباره شکل گرفتن سرزمین جدید خاله شادونه نیز گفت: وقتی به کارکتر ها و طرح جدید برنامه "خاله شادونه" فکر می کردم در ذهنم همه پرنده ها فانتزی بودند، طرح اولیه را بر همین اساس نوشتم و با تهیه کننده کار مشورت کردم پس از طی مراحل اداری مورد نیاز و مشورت با افراد مختلف به این نتیجه رسیدیم که باید در پرداخت شخصیت های عروسکی از پرنده های رئال استفاده کنیم تا برای بچه ها ملموس تر و باور پذیرتر باشند.

وی ادامه داد: همه شخصیت های این قصه با الهام از ویژگی های شخصیتی بچه های واقعی متولد شده اند مثلا نازک و حساس هستند و حسادت می کنند و به پوشیدن لباس های دخترانه و استفاده از زیور آلات علاقه دارند. همه اینها مواردی هستند که به سادگی می توان در بچه های واقعی آنها را پیدا کرد.

عقبایی اظهار کرد: معتقدم نخستین عنصر برای نگارش یک اثر کودکانه این است که نویسنده کودکی خود را گم نکرده باشد. خود من از کودکی شیفته تماشای انیمیشن و برنامه کودک بودم و هنوز هم این اشتیاق در من جاری است، حتی زمانی که به کار تدوین آثار دفاع مقدسی مشغول بودم این مسئله را فراموش نکردم و همواره کوشیدم تا به کودک درون خود بی تفاوت نباشم.

وی با اشاره به اینکه قصه و طرح های کودکانه ای را مه به ذهنش خطور می کند با خواهر زاده و برادر زاده اش که خردسال هستند مشورت می کند، گفت: سعی می کنم از این گروه سنی فاصله نگیرم و از دریچه آنها به دنیا نگاه کنم، همین مسئله مرا تا حد زیادی در نوشتن این نوع متون یاری کرده است.  

این نویسنده در پایان از برنامه فردا پنجشنبه 21 آذر ماه خبر داد که در آن قرار است خاله شادونه به پرنده ها درس راستگویی بدهد.

"شادونه و پرندگان زبل" کاری از گروه کودک و خردسال شبکه دو است که یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه هر هفته ساعت 9 روی آنتن می رود و علی اکبر ذاکری تهیه کنندگی این برنامه خردسال را بر عهده دارد.

 
 

کد خبر 2193776

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha