۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۵۲

حجت الاسلام عباسی:

شبکه مجازی ارتباط پژوهشگران جامعه المصطفی راه اندازی می‌شود

شبکه مجازی ارتباط پژوهشگران جامعه المصطفی راه اندازی می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه گفت: در تلاش هستیم تا برای ارتباط پژوهشگران بین المللی جامعه المصطفی شبکه مجازی ارتباط با پژوهشگران در سطح بین الملل فعال و راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی عباسی در مصاحبه مطبوعاتی که پیش از ظهر پنج شنبه در سالن جلسات پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، اظهار داشت: برآن هستیم تا با راه اندازی شبکه بین المللی ارتباط پژوهشگران، از حضور فیزیکی پژوهشگران جلوگیری کرده و اطلاعات به آسانی در سطح بین الملل در دسترس پژوهشگر قرار بگیرد.

وی بیان داشت: در سال آینده دانشجو در مقطع دکتری به روش پژوهش محور گزینش خواهیم داشت، در این گزینش 2 تا هشت واحد درسی به صورت حضوری بوده و باقیمانده آن پژوهش باید انجام شود.

رئیس پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: به مناسبت هفته پژوهش نمایشگاه آثار پژوهشی پژوهشگران جامعه المصطفی العالمیه همچون آثار تولید شده طی چند سال گذشته به صورت مجزا و مکتوب، صوتی و تصویری برپا می شود.

برگزاری نمایشگاه آثار پژوهشی

وی یادآور شد: این آثار همچنین شامل نمایش تصویری همایش ها و نشست های علمی برگزار شده جامعه المصطفی و کتب و مقالات و نشریه‌ها است.

رئیس پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه ابراز داشت: این نمایشگاه 23 آذر ماه با حضور آیت الله اعرافی در مرکز جامعه المصطفی افتتاح می شود و تا سه روز بازدید از آن صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام عباسی افزود: از 26 تا 28 آذر ماه نیز این نمایشگاه در حسینیه قدس مجتمع امین به مدت سه روز برپا خواهد بود و علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند از ساعت 9 تا 13 به مکان برگزاری آن مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی دارای پنج پژوهشکده است، عنوان کرد: یکی از آن ها پژوهشکده علوم اسلامی می‌باشد که دارای گروه های فقه و اصول، تاریخ و سیره و فلسفه و کلام است و پژوهشکده علوم انسانی نیز گروه‌های حقوق، مدیریت، علوم سیاسی، اخلاق و تربیت را دارا است.

رئیس پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: همچنین پژوهشکده مطالعات منطقه ای به نیازهای جهان توجه داشته و اطلاعات لازم را در این زمینه جمع آوری می‌کند و بر مبنای آن تصمیم گری صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: این پژوهشکده دارای چند گروه منطقه ای همچون اروپا و امریکا، افریقا و اقیانوس و چند گروه موضوعی در حیطه های مطالعات جهانی، حوزه های علمیه و روحانیت، ادیان و فرق ابراهیمی، فرق نو پدید و فرق شرقی است.

رئیس پژوهشگاه جامعه المصطفی العالمیه عنوان کرد: پژوهشکده اسلام و غرب ماموریت اصلی خود را در تهیه متون آموزشی جامعه المصطفی در حوزه غرب قرار داده است.

حجت الاسلام عباسی یادآور شد: همچنین جامعه المصطفی دارای چند اداره کل همچون اداره کل تدوین متون درسی است و اداره کل ترجمه بوده که کتاب هایی را که پس از انقلاب اسلامی تولید شده اند، ترجمه کرده و در اختیار طالبان آن قرار می دهد.   

وی افزود: با توجه به ظرفیت زبان های مختلفی که در جامعه المصطفی وجود دارد و تعداد زیادی از دانش پژوهان از ملت های گوناگون هستند، استفاده از این سرمایه بسیار اثر گذار است.

 

کد خبر 2194257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha