۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴

نتايج آزمون مهندسان دوماه دیگر اعلام می‌شود

نتايج آزمون مهندسان دوماه دیگر اعلام می‌شود

وزير راه و شهرسازي با اشاره به نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان ، كاردان ها و معماران تجربي در دو ماه آينده اعلام مي شود، گفت: مهندسان بعد از فارغ التحصيلي بايد توانايي هايي به مراتب فراتر از آنچه كه در دانشگاه ها آموخته اند را در حوزه كاربرد دانش مهندسي كسب كنند و نحوه تعامل با دستگاههاي مرتبط با حرفه را بياموزند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس آخوندي با اعلام اينكه هم اكنون 340 هزار نفر عضو سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان ايران هستند ، گفت: از اين تعداد 260 هزار نفر پروانه اشتغال به كار مهندسي دريافت كرده اند.

وي با بيان اينكه سازمان نظام مهندسي ساختمان از بزرگترين سازمان هاي حرفه اي كشور محسوب مي شود به روند فزاينده تعداد فارغ التحصيلان رشته هاي مرتبط با مهندسي ساختمان اشاره كرد و اظهار داشت: مهندسان بعد از فارغ التحصيلي بايد توانايي هايي به مراتب فراتر از آنچه كه در دانشگاه ها آموخته اند را در حوزه كاربرد دانش مهندسي كسب كنند و نحوه تعامل با دستگاههاي مرتبط با حرفه را بياموزند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاري هرساله آزمون ورود به حرفه مهندسان در ايران، افزود: سوالات اين آزمون كه امسال 130 هزار نفر در آن شركت كرده اند، فقط مربوط به دروس دانشگاهي نيست و به حوزه مقرات ملي ساختمان و مقررات عمومي فعاليت در بازار مهندسي نيز مربوط مي شود.

وي اظهار اميدواري كرد: خيل عظيم مهندسان كشورمان در توسعه، آباداني، افزايش رفاه، ارتقا كيفيت ساختمان ها و صدور خدمات فني و مهندسي موفق باشند.

آزمون ورود به حرفه مهندسان، كاردان‌ها و معماران تجربي روزهاي 21 و 22 آذر 92 در 81 حوزه امتحاني سراسر كشور برگزار و نتايج آن نيز در دو ماه آينده از طريق وب سايت دفتر مقررات ملي ساختمان وزارت راه و شهرسازي به نشاني اينترنتي www.inbr.ir اعلام خواهد شد.

استان تهران با 26 هزار داوطلب، بيشترين و خراسان جنوبي با يكهزار داوطلب، كمترين تعداد شركت كننده را دارند. از بين داوطلبان آزمون ورود به حرفه، 5500 نفر را كاردان‌ها و 2500 نفر را معماران تجربي و مابقي را مهندسان رشته هاي هفتگانه مهندسي عمران تشكيل مي‌دهند. همچنين‌ داوطلبان براي قبولي بايد حداقل به 50 درصد پرسش ها پاسخ صحيح بدهند.

داوطلبان گروه مهندسي رشته‌هاي هفت گانه بايد عضو سازمان نظام مهندسي ساختمان، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي و بالاتر باشند و سه سال نيز از زمان فارغ التحصيلي آنها سپري شده باشد؛‌ اين افراد در صورت قبولي بايد بتوانند مداركي كه سابقه اشتغال آنها در حرفه را نيز ثابت كند، ارائه دهند.

مدرك لازم براي كاردان ها، فوق ديپلم است و اين افراد نيز بايد سه سال از دريافت مدرك تحصيلي خود را سپري كرده و عضو سازمان نظام كارداني ساختمان استان خود باشند.

معماران تجربي نيز بايد داراي مدرك تحصيلي ديپلم به بالا باشند؛ معماران تجربي افرادي هستند كه در حوزه هاي ساخت و ساز و اجرا فعاليت چشمگيري دارند.

افراد پس از دريافت پايه سه، با گذراندن چهار سال سابقه توقف در پايه و دوره هاي آموزشي به پايه دو و پس از پنج سال و گذراندن دوره هاي آموزشي به پايه يك ارتقا‌ مي يابند. پرسش هاي آزمون، غير از رشته معماري طراحي، در ديگر رشته ها به صورت تستي است.
 

کد خبر 2194435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha