۲۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶

دو تن چوب قاچاق در دامغان کشف و ضبط شد

دو تن چوب قاچاق در دامغان کشف و ضبط شد

دامغان - خبرگزاری مهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از کشف و ضبط دو تن چوب قاچاق طی دو مرحله بازرسی و کنترل یگان های حفاظت منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی بهاور صبح جمعه در حاشیه انجام بازرسی و کنترل یگان های حفاظت منابع طبیعی شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به این که دو تن چوب قاچاق طی دو مرحله بازرسی کشف و ضبط شده است گفت: چوب قاچاق کشف شده از نوع درختان سیاه تاغ و زرد تاغ و دست کاشت و طبیعی و به تعداد 150 اصله درخت است.

وی با اشاره به این که این میزان چوب قاچاق در مناطق مومن آباد در شرق و معلمان در جنوب دامغان و با همکاری پاسگاه انتظامی سرکویر و مهماندوست و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از متخلفان کشف و ضبط شد خاطرنشان کرد: درختان کشف شده از متخلفان عمری 20 ساله داشتند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ارزش ریالی چوب های قاچاق کشف شده را 160 میلیون ریال برآورد و تصریح کرد: چهار نفر متهم که نسبت به قطع و حمل آن اقدام کرده بودند دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی در امیرآباد دامغان شدند.

بهاور با اشاره به این که به استناد ماده 42 و 48 قانون حفاظت مراتع کشور قطع و حمل هرگونه درخت و چوب جرم محسوب شده و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود افزود: تبدیل چوب های قاچاق به ذغال و انتقال آن به خارج از استان و فروش آن از اهداف و انگیزه های متخلفان بوده است.

وی در خاتمه با تاکید بر این که درختان سیاه تاغ و زرد تاغ دست کاشت و طبیعی یکی از درختان و گونه های با ارزش کویری بوده که برای جلوگیری از فرسایش خاک و تحلیف دام مورد استفاده قرار می گیرد عنوان کرد: بهترین مکان کاشت درختان تاغ سیاه و زرد تاغ در مناطق بیابانی در شرق و جنوب دامغان است.

کد خبر 2194578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha