۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۸

پوروهاب «سعدی» را به ناشر تحویل داد/ «پیشگامان شعر فارسی» مجوز گرفتند

پوروهاب «سعدی» را به ناشر تحویل داد/ «پیشگامان شعر فارسی» مجوز گرفتند

محمود پوروهاب کتابی پژوهشی درباره زندگی و آثار سعدی شیرازی را که خلاف دیگر آثارش در گروه سنی بزرگسال تدوین شده است، به ناشر تحویل داد.

محمود پوروهاب، نویسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:‌ «سعدی» درباره زندگی، آثار و گزیده اشعار سعدی است. بخش مهم این کار درباره زندگی این شاعر است و به برشی از دوران زندگی سعدی می‌پردازد. اما این اثر یک زندگینامه داستانی نیست. همان‌طور که پیش از این اشاره کرده‌ام، درباره سعدی مطالب ضد و نقیض زیادی وجود دارد، بنابراین تحقیق و پژوهش در این زمینه کار دشواری بود.

وی افزود: این کتاب حدوداً 130 صفحه‌ای را به تازگی به ناشر تحویل داده‌ام و قرار است توسط انتشارات باغ آبی و با همکاری انتشارات سوره مهر منتشر شود. پیش از این کتاب هم، اثر دیگری را با نام «پیشگامان شعر فارسی» به همین ناشر یعنی باغ آبی سپرده‌ام که این کتاب هم با همکاری سوره مهر چاپ خواهد شد. «پیشگامان شعر فارسی» یک کار پژوهشی درباره چهره‌های شاخص فرهنگ ایرانی اسلامی است و برای کودکان و نوجوانان نوشته می‌شود.

این نویسنده در ادامه گفت: «پیشگامان شعر فارسی» مجوز چاپ را دریافت کرده و برای چاپ آماده می‌شود. خبر دیگری که از آثارم دارم، مجموعه 10 جلدی قصه‌های مربوط به امام موسی کاظم (ع) برای کودکان است که طبق آخرین خبری که دارم، توسط انتشارات قدیانی زیر چاپ است. این مجموعه برای کودکان است و مجوز چاپ را دریافت کرده که تصویرگری‌های آن هم انجام شده و حداکثر تا پایان امسال به بازار نشر خواهد آمد.

پوروهاب گفت: یک مجموعه شعر نوجوان را هم چندی پیش به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سپرده‌ام که هنوز نام قطعی برای آن انتخاب نکرده‌ام. فعلاً کتاب را به کانون سپرده‌ام و منتظر جواب آن‌ها هستم که به دلیل تغییر و تحولات کانون، امکان دارد پاسخ مربوط به این کتاب، دیر ارائه شود. این مجموعه شعر برای مخاطبان گروه‌های سنی «د» و «هـ» است و شعرهایی اجتماعی را در قالب‌های نو و نیمایی در بر می‌گیرد. این کتاب 20 شعر از سروده‌های چند سال اخیرم را شامل می‌شود.

کد خبر 2194822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha