۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

کاردار اقتصادی چین:

امیدواریم همکاری اقتصادی چین و ایران ادامه یابد/ سرمایه گذاری در منطقه ارگ بم

امیدواریم همکاری اقتصادی چین و ایران ادامه یابد/ سرمایه گذاری در منطقه ارگ بم

بم - خبرگزاری مهر: کاردار اقتصادی چین از سرمایه گذاری این کشور در منطقه ارگ جدید بم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، گوو چان جمعه شب در بازدید از بخش های مختلف کارخانجات کرمان موتور و مدیران خودرو گفت: باید همکاری های اقتصادی چین و ایران ادامه پیدا کند.

وی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری های خوبی در منطقه ارگ جدید بم انجام داده ایم و امیدواریم که این همکاری ها ادامه پیدا کند.

کاردار اقتصادی چین گفت: صنعت خودروسازی و نفت از جمله زمینه هایی هستند که در آنها ارتباط خوبی با ایران برقرار کرده ایم.

به آذین قره داش مدیر اجرایی کارخانه خودرو سازی کرمان موتور نیز در ادامه این بازدید با اشاره به اینکه خطوط توليد اين مجموعه براساس توليد سالي ۵۰ هزار دستگاه خودرو طراحي شده است، افزود: طی سال جاری ميزان توليدات اين شركت در مقايسه با سال گذشته ۱۷۵ درصد افزايش یافته است.

وی اذعان داشت: از کل محصولات تولیدی کارخانه خودروسازی کرمان موتور، ۹۰ درصد به محصولات خانواده ليفان و ۱۰ درصد به خودرو هاي JAC اختصاص دارد.

قره داشت همچنین گفت: تولید خودروی  JAC5 با گیر بکس اتومات آغاز شده و در تا اوایل بهمن ماه وارد بازار می شود.

فرماندار بم نیز در ادامه این بازدید از فراهم بودن بستر مناسب برای سرمای گذاری خارجی در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: ما نیز از گسترش ارتباطات اقتصادی چین و ایران استقبال می کنیم.

حسین زین الصالحین از پیوستن چهار هزار دستگاه تاکسی MVM به ناوگان حمل و نقل کشور خبر داد و اذعان داشت: طی سال جاری 60 هزار خودروی MVM تولید شده و در نظر داریم ظرفیت تولید این خودرو در سال آینده را به 80 تا 100 هزار دستگاه خودرو افزایش دهیم.

وی در پایان با اشاره به رویکرد اقتصادی استاندار جدید کرمان تصریح کرد: امیدواریم با تلاش مسئولین شاهد تحول اقتصادی در استان به ویژه در صنعت خودروسازی باشیم.

زین الصالحین گفت: ظرفی های اقتصادی فراوانی در منطقه موجود است که می تواند باعث گسترش همکاری های اقتصادی چین و ایران شود.


 

کد خبر 2194951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha