گزارش خبری/

انتخاب جدید آمریکا از بین گروههای تروریستی در سوریه

انتخاب جدید آمریکا از بین گروههای تروریستی در سوریه

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: همزمان با کاهش توانایی گروه به اصطلاح ارتش آزاد در سوریه، دولت آمریکا اخیرا با تغییر رویکرد پیشین خود حمایت از ائتلاف جدیدی از گروههای تروریستی حاضر در سوریه را در دستور کار قرار داده است.

طی روزهای اخیر همزمان با پیروزیهای ارتش سوریه و شکستهای مکرر گروههای تروریستی ، مقامات آمریکایی در سردرگمی عجیبی گرفتار شده اند و تلاش دارند همچنان حضور خود را در تحولات این کشور حفظ کنند.

بر این اساس، به نظر می رسد واشنگتن با مشاهده شکستهای متعدد ارتش آزاد تحت فرماندهی "سلیم ادریس" (از اعضای فراری ارتش سوریه) و کاهش شدید توانایی این گروه مسلح، استراتژی خود را در حمایت از این گروههای تروریستی تغییر داده است.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به روزنامه الحیات چاپ لندن گفته است که واشنگتن میان گروه مسلح موسوم به "جبهه اسلامی" و دیگر گروههای مسلح همچون جبهه النصره و القاعده که آنها را تروریستی می داند تفاوت قائل است.

اما نگاهی به میثاق نامه گروه مسلح موسوم به جبهه اسلامی در سوریه نشان می دهد که تفاوت زیادی میان این گروه مسلح با دیگر گروههای تروریستی در سوریه به صورت اصولی وجود ندارد و به نظر می رسد اهداف آمریکا از حمایت از این گروه مسلح در مسائل دیگری نهفته است.

گروه جبهه اسلامی در میثاق نامه خود اعلام کرده که همه گونه فعالیت ب اصطلاح اسلامی در سوریه را جایز می داند. این گروه مسلح هدف حود را ایجاد "جامعه متمدن اسلامی" در سوریه اعلام کرده که بر اساس شرع الهی حکمروایی می کند.

اصلی ترین هدف جبهه اسلامی در میثاق نامه منتشر شده، سرنگونی نظام موجود عنوان شده است. در پایان این میثاق نامه نیز اسامی گروهها و گردانهای مسلح که تحت ائتلاف جبهه اسلامی گرد هم آمده اند، آورده شده است:

1.گردانهای احرار الشام 2. گردانهای الایمان المقاتله 3. گردان الحمزه بن عبدالمطلب 4. گردان صقور اسلام 5. گردانهای المهام الخاصه 6. لواء الحق 7. جنبش الفجر الاسلامیه 8. گردان مصعب بن عمیر 9. گروه الطلیعه الاسلامیه 10. گردانهای انصار الشام و 11. جیش التوحید.

این در حالی است که اخیرا یکی از سرکردگان جبهه تروریستی النصره در گفتگو با روزنامه لبنانی الاخبار از نشستهای میان گروههای تروریستی موسوم به النصره، داعش و جیش الاسلام خبر داده بود، که به نظر می رسد زیاد به مذاق آمریکایی ها خوش نیامده است. بنابر اعلام این منابع، جیش الاسلام به فرماندهی "زهران علوش" به طور مستقیم توسط "بندر بن سلطان" رئیس اطلاعات عربستان سعودی مدیریت می شود و بدون اشاره سعودیها هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

منابع نزدیک به النصره با اشاره به دیدارهای سرکردگان جبهه النصره، داعش و جیش الاسلام با یکدیگر که اخیرا انجام شده، اعلام کردند: در این نشستها با وجود برخی اختلافات موجود، توافق شد که پس از سرنگونی نظام فعلی، حکومت اسلامی بر اساس قرآن و سنت نبوی تشکیل شود.

کد خبر 2194987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha