۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۴

مقیمی:

کاهش اعتبارات عمرانی شرق مازندران/ استعفای نمایندگان استان کذب محض است

کاهش اعتبارات عمرانی شرق مازندران/ استعفای نمایندگان استان کذب محض است

نکا - خبرگزاری مهر: نماینده مرم نکا،بهشهر،گلوگاه در شورای اسلامی گفت:بودجه های عمرانی ابلاغ شده به شرق مازندران تاکنون صفر است و این امر نشان از کاهش بودجه ای نسبت به سال قبل دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدعلی مقیمی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان نکا با اشاره به تدبیر نمایندگان در بحث عمرانی اظهار داشت:نمایندگان مازندران با ارسال نامه ای به ریاست جمهوری خواستار توجه ویژه به بخش عمرانی در این استان شدند و همچنین استعفای نمایندگان درخصوص بودجه کذب محض است.

وی افزود: تمام مدیران ودستگاه های اجرایی در شرایط کسری اعتبارات با حداکثر تلاش ها ی ممکن می توانند اعتماد عمومی را نسبت به خود جلب کنند.

مقیمی با اشاره به افزایش 7/7درصدی بودجه در سال  93تصریح کرد:بر اساس پیشنهادات دولت بودجه امسال به 783میلیارد افزایش پیدا کرده است.

وی ابراز داشت: درحوزه بودجه عمومی دولت قبل 210 میلیارد مدنظر گرفته شد که با اصلاحیه های انجام شده این رقم به 150میلیارد رسیده وتاکنون کمتر از 25درصد این اعتبارات تحقق پیدا کرده است.

وی با اشاره به محقق شدن تنها 12.9 درصد اعتبارات ابلاغی در بخش عمرانی استان مازندران بیان کرد :در شهر های شرق مازندران شامل  نکا-بهشهر –گلوگاه هنوز هیچ اعتباری اختصاص نیافته است.

مقیمی با اشاره با اشاره به افزایش معافیت مالیاتی نسبت به دولت قبل گفت:سقف مالیاتی از سال 92 تاکنون از 883 هزار تومان به یک میلیون افزایش یافت.

نماینده مردم نکا ادامه داد: تملک دارایی عمرانی حاصل از صادرات در سال آتی به 38 میلیون تومان خواهد رسید.

مقیمی افزود:پیش بینی های ما از این دولت جدید نشان می دهد وضع ما در سال 93از سال 92 بهتر نشده  نه تنها دلیل برناامیدی نیست بلکه وظیفه شما مدیران اجرایی در این برهه این است باید با برنامه ریزی این وضعیت  کسری بودجه رابهبود ببخشید.

احتمال بن بست در مذاکرات رامدنظر قرار دهیم

مقیمی با  اشاره به نشست نمایندگان با آقای روحانی واظهارتش اذعان داشت:دراین نشست مطرح شد ما همه چیز خود را به مذاکرات گره نزنیم واحتمال بن بست در مذاکرت رامدنظر قرا دهیم زیرا در صورت وجود مشکل دراین مذاکرات اعتمادی که دربین مردم به وجود آمده سلب می شود.

وی گفت:مذاکرات ما دوطرفه است ودر مقابل ما 6کشور حضور دارند که دو کشور آن دارای سلاح اتمی هستند که هر بمب اتم می تواند 10کشور دنیا را زیر ورو کند توجه کنید که ما باچنین افراد پیچیده ای سرمیز مذاکره قرار داریم.

مقیمی با اشاره به عبور نکردن از خط قرمز توسط دولتمردان اظهار داشت:دراین مذاکرات هرکس به فکر منافع خود است وماباید تلاش نماییم بصیرانه وهوشمندانه بیشترین بهره را از این مذاکرات برده واز خط قرمز عبور نکنیم .

نماینده مردم نکا درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مانسبت به آمریکا وغرب بی اعتمادیم تاکید کرد: تجربه 32ساله  از جنایات آمریکا ودشمنان غربی به ما نشان داده آنها از هرترفندی در مقابل ما استفاده می کنند تا ماراشکست دهند وماهم درهمه این سال ها به آمریکا ثابت کردیم نسبت به آنان بی اعتمادیم.

مقیمی افزود: ما در مذاکراتمان پشتوانه ای عظیم همچون اورانیوم غنی شده بسیج و لبیک یا حسین (ع) را برروی میزمان داریم وتمام اظهارات جان کری وشرمن در مورد فریب کاربودن ژن مردم ایران وعدم حق غنی سازی اورانیوم  را به خودشان ربط می دهیم .

مقیمی با اشاره اینکه در مذاکرات هسته ای با هر رخداد یااتفاقی جمهوری اسلامی ایران برنده میدان می باشد بیان داشت:با حمایت های هوشمندانه وبصیرانه رهبر معظم انقلاب درعرصه های متعدد از تیم مذاکره کننده سبب شد تا هئیت مذاکره کننده با قوت وقدرت بیشتر مذاکره نمایند.

وی ادامه داد: شرایط ما در مذاکره ژنو نشان داد در جغرافیای ایران اسلامی در شرایط بدر وخیبر هستیم نه در شرایط شبه ابی طالب زیرا درشرایط ضعف به مذاکره با ما برنمیخیزند وتنها با قدرت با ایران به مذاکره می پردازند.

با بومی شدن دانش هسته ایمان کسی مانع از توقف غنی سازی نمی شود

مقیمی با اشاره به پیشرفتهای متعدد هسته ای توسط دانشمندان تصریح کرد:شهدای هسته ای 5/3درصدی غنی سازی اورانیوم را به 20درصد رساندند ودشمنان غربی از این پیشرفت دانشمندان ما درهراس اند .

وی ادامه داد:در این اوضاع سیاسی کشور آمریکا وغرب با اظهارات غیر کارشناسانه وضدونقیض سعی در به ثمر نرسیدن مذاکرات دارند وبه هرطریقی تیم مذاکره کننده را مورد آزار واذیت قرار می دهند.

وی با اشاره به بومی شدن دانش هسته ای در سراسر کشور متذکر شد: با بومی شدن دانش هسته ایمان هیچ کشوری مانع از غنی سازی وپیشرفت های هسته ای نمی شود وهمچنین تا 6ماه آینده هیچ تحریم جدیدی علیه ایران وضع نخواهد شد.

مقیمی با اشاره به خروجی مذاکره از بعد مالی خطاب به مدیران بیان کرد:مدیران اجرایی ادارات برای تولید درآمد واستفاده از منافع ملی در حوزه شهرستانی،استانی،ملی  راهکارهای مناسب وصحیحی  ارائه نمایند تا بتوانند در سال آتی باهمت هم جانبه کمک کار دولت تدبیروامید باشند.

وی ادامه داد: باید امید واعتمادی که دردرون مردم ایجاد شده بتوانیم درحوزه های مربوطه اجرایی کرده وبه مرحله ظهور برسانیم تا این امر سبب حضور مردم درصحنه ها شود چراکه حضور مردم نشان از سرمایه های اجتماعی جامعه است واین وظیفه ماست مردم رادرسایه اعتماد وامید درپروژه ها شریک نماییم.

بازدیدهای فانتزی مدیران حذف شود

علی رجبی فرماندار نکا در ادامه جلسه شورای اداری با اشاره به اینکه بازدیدهای فانتزی وصوری مدیران درادارات حذف شود ابراز داشت:بازدیدهای مدیران باید عملیاتی بوده وهر بازدیدی باید با ارائه عملکرد وراهکار صورت جلسه شود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در شهرستان بیان کرد:با همکاری ادارات درتمام زمینه ها مشکلات اقتصادی در شهرستان برطرف خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه مدیران برای رشد شهرستان تدبیر وتلاش نمایند تصریح کرد:تا 10دی ماه برنامه های دهه مبارک فجر واستقبال از نوروز توسط هر مدیر ارگانی باید آماده شود وهرکدام به صورت جداگانه ستاد خاصی تشکیل دهند.

کد خبر 2195285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha