۲۳ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۵۲

شمقدري:

تابلوهاي تبليغاتي مردم را به مطالعه دعوت كنند/ لزوم بردن كتاب به عرصه زندگي اجتماعي

تابلوهاي تبليغاتي مردم را به مطالعه دعوت كنند/ لزوم بردن كتاب به عرصه زندگي اجتماعي

مشهد – خبرگزاري مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با تاكيد بر اينكه اين نهاد در استان كتاب را به عرصه اجتماعي زندگي شهروندان برده است، گفت: بايد زماني برسد كه تابلوهاي تبليغاتي سطح شهر هم مردم را به مطالعه دعوت كنند.

امرالله شمقدری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار كرد: 200 هزار عنوان كتاب الكترونيكي هم اكنون در دسترس مخاطبان است و اين نهاد متناسب با رشد فن آوري ها در اين راستا حركت خواهد كرد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بيان كرد: انجمن خیرین کتابخانه های عمومی استان تاكنون يك ميليارد تومان به اين نهاد كمك داشته است.

شمقدري با بيان اينكه8 درصد ساز های ایستگاه های مطالعه کشور به خراسان رضوی اختصاص دارد عنوان كرد: 38 سازه راه‌اندازي شده و اين ايستگاه‌ها در رشد مطالعه تاثير داشته اند.

وي با تاكيد براينكه 275 هزار جلد كتاب از ايستگاه هاي مطالعه به امانت رفته است افزود: براي 10 درصد مردم استان كتاب در ايستگاه هاي مطالعه موجود يا ذخيره است كه رقم خوبي است.

مديركل كتابخانه‌هاي عمومي خراسان رضوي يادآور شد: بسته‌هاي مطالعه در حوزه نرم افزار ويژه مخاطبان را طراحي شده كه آموزش مهارت مطالعه و كتاب شناسي را در بر مي گيرد.

وي با بيان اينكه بايد گروه‌هاي مطالعاتي تشكيل شود ادامه داد: آموزش و پرورش در خط مقدم توسعه فرهنگ كتابخواني است و مذاكراتي با اين اداره كل انجام شده است.

وي تاكيد كرد: مشاركت همگاني تنها راه حل براي توسعه و ترويج فرهنگ مطالعه و بردن كتاب به عرصه زندگي اجتماعي يكي از راهكارهاي انجام شده در اين استان است.

مدير كل كتابخانه‌هاي خراسان رضوي عنوان كرد: پنج هزار گام به جلو در توسعه كتابخانه‌ها و ترويج كتابخواني با حركت يك قدمي هر يك از مسئولان خراسان رضوي انجام مي شود.

به گفته شمقدري نهاد كتابخانه هاي كشور و خراسان رضوي كتاب‌هاي تمام مولفين و نويسندگان را مورد استقبال قرار مي‌دهد و صفحات آنها را خريداري و در فضاي مجازي قرار مي‌دهد.

وي از دسترس بودن 200 هزار عنوان كتاب الكترونيكي براي مخاطبان خبر داد و گفت: اين نهاد متناسب با رشد فن آوري ها در اين راستا حركت خواهد كرد.

وی افزود:یکی از هدف های اصلی نهاد کتابخانه های عمومی ارتقا و تعامل با دانشگاه ها و مراکز علمی و آموزشگاهی و استفاده از نظر صاحب نظران و یافته های علمی در مسیر چشم انداز نهاد کتابخانه های عمومی است.

کد خبر 2195477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha