۲۵ آذر ۱۳۹۲، ۸:۴۳

کاهش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش در بودجه 93/ وضعیت تجهیز سیستم گرمایشی مدارس

کاهش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش در بودجه 93/ وضعیت تجهیز سیستم گرمایشی مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از کاهش بودجه این سازمان در لایحه پیشنهادی بودجه خبر داد و گفت: این اعتبار در لایحه پیشنهادی بودجه 93، به 830 میلیارد تومان کاهش یافته است.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه 93 که به مجلس پیشنهاد شده، کاهش یافته و به فراخور این کاهش، بودجه عمرانی آموزش و پرورش نیز کاهش یافته است.

به گفته وی، اعتبار عمرانی مصوب آموزش و پرورش برای سال جاری 1380 میلیارد تومان بود که این اعتبار در بودجه پیشنهادی دولت در سال 93 به 830 میلیارد تومان کاهش یافته که این موضوع تاثیرگذار در اجرای پروژه های نیمه تمام عمرانی آموزش و پرورش خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: البته بخشی از بودجه عمرانی از اختصاص اعتبارات استانی تامین می شود که می توان با این اعتبار پروژه های مدرسه سازی را پیگیری  و یا پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد.

رئیسی درباره تعداد پروژه های نیمه تمام آموزشی گفت: در حدود شش هزار پروژه نیمه تمام آموزشی و ورزشی در سطح کشور وجود دارد که برای تکمیل این پروژه ها نیازمند سه هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. از سوی دیگر از تمامی خیران سران کشور برای کمک به سازمان نوسازی دعوت به عمل می آوریم تا هر چه سریعتر پروژه های روی زمین مانده به اتمام برسد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین درباره اعتبار تخریب و نوسازی مدارس در بودجه سال آینده گفت: از 830 میلیارد تومان اعتبار عمرانی، 440 میلیارد تومان اعتبار برای تخریب، نوسازی و مقاوم سازی مدارس و 200 میلیارد تومان برای تجهیز سیستم گرمایشی مدارس پیش بینی شده است.

وی درباره اختصاص 100 میلیارد تومان دیگر که مصوب مجلس شورای اسلامی برای تجهیز سیستم گرمایشی کلاسهای درس گفت: 100 میلیارد تومان از اعتبار 200 میلیاردی مصوبه مجلس به ما اختصاص داده شده که این اعتبار در بین استان ها تقسیم شده است. اختصاص مابقی اعتبار مصوب بستگی به درآمد دولت از محل گاز مصرفی در کشور دارد و امیدواریم که هرچه زودتر این اعتبار به ما اختصاص داده شود.

 

کد خبر 2195807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha