۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳

حجت الاسلام لطفیان:

مسئولین اجرایی با مشخص کردن نیازهای روز جامعه به هدایت وقف ها کمک کنند

مسئولین اجرایی با مشخص کردن نیازهای روز جامعه به هدایت وقف ها کمک کنند

بیرجند – خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یک راه اساسی برای هدایت وقف ها را مشخص کردن نیازهای روز جامعه دانست و گفت: در این امر باید مسئولین اجرایی همت اساسی به خرج دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران در ستاد خبری هفته وقف، سنت حسنه وقف را يكی از ويژگی‌های نظام حقوقی و اقتصادی اسلام معرفی کرد و گفت: اساسا وقف به عنوان يك نوع عبادت خاص  قصد قربت در آن  لازم است و ما می‌توانيم آن را نوعی عبادت تلقی كنيم.

 وی عنوان کرد: در روايات آمده است كه وقتی امير‌المومنين(ع) وقفی را انجام می‌داد، در وقف‌نامه اينگونه می‌نوشت؛ كه علی اين چشمه را وقف كرده تا اينكه خداوند او را از آتش جهنم نجات دهد.

وی با اشاره به نیازهای جامعه مقوله های متعدد وقف را مورد تاکید قرار داد و گفت: از آنجا که  وقف محدوده خاصی ندارد و می‌توان به تمام نيازهای جامعه وقف را سرايت داد . نیاز است که دست اندرکاران وقف به نیازهای روز جامعه توجه کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی همچنین از جمله زمینه هایی که می تواند وقف به عنوان بازوی توانمند رفع نیاز ورود پیدا کند را بحث وقف مدرسه، حوزه‌های علميه، كتاب و كتابخانه ، توسعه مراكز عبادی  دانست.

وی گفت: همچنین وقف در اموری مثل عزاداری‌ها، يا رفاه عمومی و اقتصادی مثل وقف قنات و آب و اراضی كشاورزی و توسعه مراكز بهداشتی و درمانی جامعه می تواند کمک بزرگ به جامعه اسلامی کند.

حجت الاسلام  لطفیان تبیین آیات وقف را از یک راهکاری برای ترویج وقف ذکر کرد و افزود:اگر ما بتوانيم مردم را از فوائد بيشمار معنوي و مادي وقف آگاه سازيم قطعا نتيجه  مثبت خواهيم گرفت.

وی با بیان اینکه تبیین  آيات و روايات می تواند سبب ترغیب مردم به سوي وقف شود؛ اظهار داشت: مسئولین اجرایی کشور باید با مشخص کردن نیازهای روز جامعه، به هدایت وقف ها کمک کنند.

لطفیان تصریح کرد: نمونه هاي عيني نيازهاي جامعه باید در مقابل مردم نهاده شود  تا آنان ضمن علاقه اي كه به وقف پيدا كرده اند مشكلات و نياز ها را لمس و در اين راه قدم هایي بردارند.

وی  با تاکید بر اینکه مردم نبايد در مورد عملكرد متوليان وقف ترديد داشته باشند، ادامه داد: مردم بايد اطمينان كامل پيدا كنند كه اموال موقوفه  انان پايمال نخواهد شد و در مسير ارزشي خود استفاده مي شود.

حجت الاسلام لطفیان گفت: همچنان كه خداوند متعال پايداري و سود اخروي آنرا تضمين فرموده متوليان وقف نيز با عملكرد مخلصانه اين را ثابت كنند.

کد خبر 2195854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha